Saturday, September 10, 2016

Toner yang tak memedihkan kulit kering

Pernah tak kulit rasa pedih di sekitar mulut dan hidung apabila memakai toner? Rasa pedih terbakar tu ambil masa sikit untuk hilang.

Itu sebenarnya disebabkan oleh tidak balas astringent di dalam toner terhadap kulit yang kering. Sememangnya bagi sesiapa yang mempunyai jenis kulit yang kering, agak sukar nak cari toner yang bersesuaian dan tak memedihkan muka. Oh my, entah rasanya berpuluh-puluh jenis penah saya cuba. Sampai ada yang saya tahan je pedih tu sebab tak tau nak try brand apa lagi. Saya tepuk-tepuk je dengan jari bagi mengurangkan rasa pedih tu.



Pernah jugak rasa macam nak skip je pakai toner ni. Tak tak boleh. Pemakaian toner penting tau selepas mencuci muka. Ianya bagi memastikan pori-pori yang terbuka semasa mencuci muka mengecil semula.

Bagaimana saya bertemu toner yang tak pedih kan muka?

Masa NC tahun lepas di MIECC, kat booth Nutriwhite saya saje la test sebab konon2 dengar cerita Nutriwhite ni sangat best. Bila tengok senarai bahan yang digunakan pun, boleh ternganga sebab kebanyakannya tumbuhan yang saya tak pernah dengar pun.



 Dan bila cari kat Google , lagi rasa kagum sampai terus cepat-cepat nak beli satu set. Hahahaha



Ok, sebab nak kena berjimat, maka saya beli la toner ni & pencuci muka dulu. Kebetulan pencuci muka dah abes masa tu. Uuuuuu~ sekali pakai je terus jatuh chenta. Kulit muka rasa bersih dan lembut je. Masa tu baru pakai pencuci dan toner je tau.☺️

Dah dekat setahun pakai ni, tapi tak abes2 lagi sebotol tu. Memang jimat sangat. Yang penting sekarang ni muka dah tak rasa pedih. Weeehuuu~

Kalau uols yang mengalami masalah sama dengan saya ni, elok sangat la cuba toner ni atau lebih dikenali sebagai Soothing Radiance Whitening Softener.

Hubungi saya untuk dapatkannya hari ini juga tau ! Whatsapp je ke 0195537657

Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe

#tsunamishaklee
#sindiketsukses
#nutriwhite
About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment