Thursday, September 15, 2016

Pencuci Serbaguna Yang Diyakini Mama

Mama dan ramai kawan-kawan dah sedia maklum yang Basic H ni pencuci organik tanpa bilas pelbagai guna. Setiap rumah wajib ada ni, terutamanya yang punyai anak-anak kecil.


pencuci organik
Pelbagai kegunaan basic H


So setiap hari memang takkan lepas dari menggunakan basic H . Ada je keperluan dari pagi sampai ke petang. Kerja-kerja mencuci jadi senang tau.

Bangun pagi, anak bocor kat tilam jangan susah hati. Bukak semua cadar, spray je tilam. Biarkan kering.

Bila bagi anak makan, nasi bersepah-sepah usah dimarah. Dia tengah belajar nak makan sendiri tu. Ambil kain , spray je basic H, lap. Siap.

Dapur yang berminyak pun senang sangat bila dicuci dengan basic H. Tak sempat berpeluh, bersih berkilat dah segala periuk dan dapur.

Bila nak cuci baju yang anak pakai pergi kenduri weekend lepas, geleng kepala tengok comotnya. Dengan kesan gris, daki & darah semuanya lengkap. Sapukan basic H, rendam sekejap. Nanti gosok2 sedikit baju dah bersih macam baru.

Tiba-tiba tengok lantai luar ade "hasil" yang ditinggalkan kucing jiran mana ntah. Titik je basic H dalam sebaldi air , jirus ke lantai dan berus je. Tak perlu bilas dah setel. Memang confirm takkan ada kesan sabun tertinggal pada tiles.

Eh, comot pulak handbag ni. Sejak beli tak pernah cuci 😂
Spray je dengan basic H, berus guna berus gigi lama. Senang je daki2 kotoran tu hilang.

Balik dari jalan2, anak makan dodol dalam kereta. Sedar tak sedar merata di calitnya dodol ke serata seat kereta. Kalau takde basic H ni, mungkin jari2 halus tu dah kena jentik. Cuci dengan basic H, senang sangat.. Dodol hilang, seat bersih balik macam baru beli kereta semalam. Hehe

Haa?! Ada lagi yang nak dicuci?


Basic H kan ada..

Boleh guna tanpa was-was sebab ianya tak ada bahan kimia mahupun toksik. Tuang kat pokok pun jadi baja ni. Semut pun tak datang tau.

Kalau nak tau kisah saya hilangkan bau petrol pada baju masa nak pergi kenduri , boleh baca kat sini.

Kalau dah tak sabar nak guna Basic H yang best ni, almaklumlah cuti sekolah dah nak habis ni macam-macam nak dibersihkan..
Cepat2 whatsapp saya , bukan saya tolong basuh rumah tapi saya ada basic H untuk anda 😁


Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment