Kenapa pemakanan seimbang sahaja tidak menjamin kita hidup sihat?

Leave a Comment
Cuba kita fikirkan, betul ke kita boleh dapat cukup SEMUA nutrien yang badan kita perlukan dengan mengamalkan pemakanan sihat dan dengan portion saiz karbohidrat, protein, serat yang betul.

contoh pinggan pemakanan seimbang


Kita pun rajin berjoging setiap petang, tidak merokok , tidur cukup 8 jam setiap hari, kerja tanpa stress, balik rumah tengok anak-anak buat sepah, bergaduh pun kita senyum je.. kita kata takpe, dulu kita pun macam tu .

Alhamdulillah. Syukur dengan kehidupan yang selesa. Anak-anak pun jarang masuk hospital.
Namun rupanya banyak perkara yang diluar kawalan kita!

Tanah yang semakin gersang


Nutrien di dalam tanah yang semakin berkurangan

Kualiti tanah sebelum zaman perindustrian dulu, kaya dengan segala nutrien yang kemudiannya diserap oleh tumbuh-tumbuhan dan kemudiannya di akan oleh haiwan. Dan seterusnya sampai ke dalam pinggan kita.Pada hari ini, nutrien yang ada semakin berkurangan. Jadi apa yang diserap oleh tumbuhan sangat berbeza dengan zaman dulu kala.

Kualiti udara yang semakin membimbangkan


Udara yang kita sedut setiap hari juga begitu. Jika dulu tak perlu pun penggunaan air purifier, udara bersih , suasana pun sejuk je. Namun hari ini, hampir setiap hari kena mengelap almari, meja dan tingkap. Kita perlu buka tingkap rumah supaya ada pengudaraan yang sihat. Tapi habuk yang dibawa angin , sangat la dasyat. Nampak je macam bersih, tapi tebal habuk kalau seminggu tak lap.
Macam-macam airborne disease sekarang ni. Dulu agak jarang nak dengar, namun sekarang amat mudah merebak.


Asap rokok tu memang tak boleh nak cerita la kan? Walaupun dalam rumah kita tiada yang merokok, itu tak menjamin kita bebas dari asap rokok. Orang yang menyedut asap rokok ni lebih teruk kesannya dari perokok itu sendiri.


Suplemen bukan lagi pilihan, namun wajob diambil oleh semua

Suplemen bukan lagi pilihan, namun kita mesti pilih yang betul-betul selamat. Punyai kajian kesan jangka panjang. Dengan lambakan segala jenis suplemen yang muncul seperti cendawan selepas hujan juga amat membimbangkan. Belum tentu ada kajian yang membuktikan ianya selamat , namun sudah beribu orang yang mengambilnya yang mana sudah pasti meletakkan mereka dalam risiko mendapat pelbagai penyakit.

Vitamin Shaklee terbukti selamat untuk kesihatan jangka panjang
 Landmark study membuktikan mereka yang mengamalkan pelbagai vitamin jenama lain lebih berisiko mendapat pelbagai penyakit seperti diabetes, serangan jantung dan stroke.

Mengapa meletakkan diri dalam risiko bila anda pilihan yang lebih selamat tanpa risiko kerosakan buang pinggang?

Jom!

Amalkan cara hidup sihat , yang mana kita tak boleh kawal tu bantu dengan suplemen.
Nak dapatkan suplemen yang terbukti selamat dan berkesan, hubungi saya ye











Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
Read More

5 Kebaikan Biji Labu yang mungkin anda tidak tahu..

Leave a Comment

Secara umumnya, diketahui yang biji labu sangat bermanfaat sebagai immune booster. Jika demam atau selesema, memang inilah ikhtiar pertama saya..

Ternyata makanan kegemaran Rasulullah ini banyak khasiat termasuklah bijinya


Rupa-rupanya ada banyak lagi manfaat biji labu ni.. bukan sekadar meningkatkan penghasilan interferon dalam badan sahaja.

Jom kita tengok lebih lanjut kebaikan biji labu kepada kesihatan.

1. Magnesium untuk kesihatan Jantung


1/4 cawan biji labu membekalkan hampir separuh keperluan harian kita.
Ia membantu mengawal tekanan darah yang normal, mengurangkan risiko serangan jantung dan strok.

2. Zinc untuk sistem imun


Biji labu kaya dengan zinc . Zinc mempunyai banyak peranan dalam sistem imun badan , perkembangan sel yang sihat , mengawal mood dan tidur yang nyenyak yang mempengaruhi sistem pertahanan badan kita.

3. Sumber Omega 3



Ianya sumber Omega 3 dari tumbuhan. Biji labu mengandungi ALA yang kemudiannya disintesis oleh enzim menjadi EPA dan DHA. EPA adalah asid amino yang membantu meningkatkan kesihatan jantung dan mencegah inflamasi. Manakala DHA sangat bermanfaat untuk otak, mata yang sihat dan juga kesihatan jantung.



4. Anti inflamasi @ keradangan
Ianya terbukti mempunyai kesan yang sama seperti ubat arthritis dalam mengurangkan keradangan.

5. Tryptophan untuk tidur yang nyenyak 



Sejenis asid amino yang diperlukan yang akan ditukar menjadi hormon tidur . Jika kita mengambil biji labu beberapa jam sebelum tidur, ia akan menggalakkan tidur yang lebih lena.


Saya memilih untuk mengambil satu sachet Nutriferon yang mengandungi  biji labu, honey suckle jepun, biji plantago dan  bunga safflower yang terbukti secara klinikal amat baik untuk kesihatan terutamanya sistem pertahanan badan kita.

Sambil bersantai di petang hari bolehlah mengunyah biji labu, namun bila rasa nak demam cepat-cepat telan Nutriferon ye~

Kalau anda belum mempunyai Nutriferon, boleh whatsapp saya segera di 0195537657.


Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
Read More

Bagaimana Resveraterol membantu Pesakit Alzheimers kembali Sihat

Leave a Comment
Anda pernah jumpa pesakit Alzheimer? Ianya boleh menyerang sesiapa sahaja tanpa mengura usia. Tak perlu tunggu umur 65 tahun pun berisiko kena Alzheimer kalau anda malas berfikir.



Alzheimer bukan nyanyuk atau dementia.. ianya lebih kritikal dari itu kerana pada suatu tahap, pesakit Alzheimers tidak mampu untuk menguruskan diri mereka sendiri.

Perbezaan pesakit alzheimers dan dementia


Menurut Wikipedia..

Alzheimer atau sebutannya alz-zhai-me, merupakan sejenis penyakit penurunan fungsi saraf otak yang kompleks dan progresif. Penyakit Alzheimer bukannya sejenis penyakit berjangkit. Penyakit Alzheimer adalah keadaan di mana daya ingatan seseorang merosot dengan teruknya sehinggakan pengidapnya tidak mampu mengurus diri sendiri. Penyakit Alzheimer bukannya `nyanyuk' yang sekadar satu proses penuaan. Sebaliknya, ia adalah sejenis masalah kesihatan yang amat menyeksakan dan perlu diberikan perhatian.

Disebabkan oleh kemerosotan otak , kebiasaannya pesakit Alzheimers hanya boleh hidup untuk 8 tahun sahaja. Namun ada juga pesakit yang hidup sehingga 20 tahun. Ianya berbeza bagi setiap pesakit bergantung kepada kemerosotan otak mereka.


5 Simptom penyakit Alzheimer's


1 - Hilang keupayaan untuk menerima info dan maklumat baru

Contoh : lupa appointment, bertanya soalan sama berulang kali, lupa jalan yang biasa dilalui ( seperti jalan balik rumah)

2- Hilang keupayaan untuk berfikir

Contoh : bahaya memegang cerek panas, tak boleh plan aktiviti yang hendak dibuat

3- Hilang keupayaan mengenal pasti objek ( bukan disebabkan oleh rosak penglihatan)

 Contoh : tak kenal ahli keluarga sendiri, tidak boleh memakai baju dengan sendiri tanpa bantuan

4- Keupayaan membaca, menulis dan bercakap terjejas

Contoh : hilang perkataan yang hendak disebut, typo yang teruk

5- Perubahan personaliti dan tingkah laku

Contoh : hilang rasa kesian, taknak bersosial, hilang mood, mudah kecil hati

Bila terjadi hilang ingatan dan sekurang-kurangnya 2 atau lebih simptom tersebut, baru lah doktor akan diagnos orang tu mempunyai Alzheimer's.

Siapa yang berisiko mendapat Alzheimer's

Terdapat 2 kategori mereka yang berisiko mendapat Alzheimer's. Kategori yang pertama adalah mereka yang mempunyai risiko yang tidak boleh dikawal

  • Warga emas yang berusia lebih dari 65 tahun
  • mempunyai family history - orang yang ada ahli keluarga menghidap Alzheimer's lebih berisiko
  • orang yang mempunyai gene APOE ( apolipoprotein E) - lebih berisiko berbanding mereka yang tidak mempunyai gene ini

Satu lagi kategori adalah mereka mempunyai faktor risiko yang boleh dikawal

  • Pesakit diabetes, darah tinggi , kolesterol tinggi --> berisiko mendapat strok dan dementia
  • Orang yang kurang berpelajaran & tidak berkerja
  • Sesiapa yang pernah mengalami kecederaan otak
  •  Mereka yang mengalami kesukaran tidur atau tidur tak tentu masa

Apa terjadi kepada otak pesakit Alzheimer's?


Kajian mendapati saiz otak pesakit alzheimer's mengecut dari satu fasa ke fasa seterusnya.

Beza otak normal dan pesakit Alzheimer's yang kritikal


 Bahagian Cortex yang berfungsi mengawal keupayaan bertutur, berfikir dan mengingati menjadi semakin kecut. Begitu juga dengan Hippocampus yang berfungsi memproses maklumat dan memori baru. Manakala di Ventricles, ianya makin dipenuhi dengan cecair cerebrospinal dan semakin membengkak.



Apabila dilihat dengan lebih detail , otak pesakit Alzheimer's dipenuhi dengan gumpalan protein yang luar biasa yang dipanggil plak amiloid dan serat yang berbelit-belit (neuro fibrillary).




Protein Amiloid  yang membentuk sel-sel plak protein, dipercayai menyebabkan perubahan kimia otak. Kemusnahan sel-sel saraf ini menyebabkan neurotransmitter yang berfungsi menyampaikan mesej dari satu neuron pada neuron lain terjejas.

Rawatan yang diberikan oleh doktor kepada pesakit Alzheimer's

Oleh kerana doktor masih belum dapat mengenal pasti punca sebenar Alzheimers terjadi, maka tiada ubat dapat diberikan untuk penyakit tersebut. Kebiasaannya doktor akan memberi ubat untuk mengurangkan simptom. Atau ada setengah keadaan, doktor akan memberikan ubat tidur kepada pesakit alzheimer's yang mana akan memudahkan penjaga untuk menjaga pesakit.

Di Malaysia mungkin masih belum ada pusat jagaan khusus bagi pesakit Alzheimer's, namun di US terdapat banyak pusat jagaan yang menjaga pesakit Alzheimers.

Bagaimana Resveraterol membantu pesakit Alzheimer's?


Kajian yang dilakukan oleh pakar pada tahun 2015 mendapati dengan memberikan Resveraterol dalam dos yang tinggi kepada pesakit Alzheimer's tahap kemererosotan fungsi otak semakin berkurangan dan ada yang terus berhenti.

Di dalam satu kajian, beberapa orang pesakit diberikan Resveraterol yang bersamaan dengan 1000 botol wine setiap hari.

Mengekalkan tahap protein beta amiloid

Hasil kajian mendapati bahawa kadar protein beta amiloid40 kekal pada tahap yang sama dan tidak berkurangan sepertimana terjadi kepada pesakit lain.

Maknanya, keadaan pesakit Alzheimer's tidak jadi makin kronik!

Mengurangkan keradangan di Otak

Otak pesakit Alzheimer's biasanya mengalami kerosakan disebabkan oleh keradangan. Keradangan terjadi disebabkan oleh protein beta amiloid yang tergumpal di dalam otak.

Antara hasil kajian yang masih perlukan kajian lanjut

1. Kajian juga mendapati kadar respons imuniti menjadi lebih baik.  Protein neurotoxic makin berkurangan.

2. Resveraterol mengurangkan pembengkakan otak yang disebabkan oleh keradangan.

 Kisah benar pesakit Alzheimers yang semakin sihat 

ubat untuk alzheimers
Testimoni Pesakit Alzheimer's
Ibu telah terlantar, memakai lampin jarang sekali mengenali ahli keluarga dan kawan-kawan. Kami mandikan, pakaikan baju dan menyuap ibu makan. Ibu telah didiagnos dengan Alzheimer peringkat awal bagi fasa yang kritikal.

Doktor memberikan ibu Aricept dan tidur selama 7 bulan. Kemudian diberikan pula Excelion dan tidur lagi untuk 3 bulan. Adakah ubat Alzheimers hanya untuk membuatkan mereka tidak sedarkan diri? Kemudian ibu diberikan Namenda, dan ibu menjadi semakin sakit dan kehilangan 30pounds dalam masa 30 hari.

Kami mengambil keputusan untuk menghentikan semua ubat dan memberikan ibu suplemen Shaklee untuk memberikannya manfaat kesihatan. Ibu mengambil Vitalea Gold, Memory Optimizer, Herblax, Energizing Soy Protein dan Optiflora. Dalam masa beberapa minggu, Ibu telah mula bangun dengan sendiri dan menampakkan kemajuan. Kemudian kami memberikan Vivix kepada ibu.

Dalam masa beberapa minggu selepas ibu mula mengambil Vivix, Ibu mula mengenali semula ahli keluarga dan anak-anak, ibu boleh memberus gigi dengan sendiri, mandi dan bersiap tanpa dibantu dan tak perlu lagi memakai lampin. Ibu kini boleh membasuh pinggan mangkuk dan juga menyapu di laman. Apabila kami ke kedai, ibu boleh berbual dengan orang lain. Ibu bermain dengan cicitnya, lagu-lagu yang sebelum ini dia dah lupa pun Ibu dah boleh nyanyikan semula. Memori jangka panjang ibu kini kembali , walaupun tidak sepenuhnya dan beberapa memori terkini. Hari ini Alzheimer Ibu di fasa 1-2 sahaja.

********

Alhamdulillah kisah hidup Elsie yang menghidap Alzheimer's fasa kritikal kini semakin baik. Ianya bertepatan dengan kajian yang dilakukan oleh penyelidik pada tahun 2015.

Dapatkan Vivix untuk meningkatkan tahap kesihatan pesakit Alzheimer's ini ye!
Hubungi saya segera agar pesakit Alzheimer's lebih sihat dan anda juga mudah untuk menjaga mereka.

Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
Read More

Bagaimana Vivix Menghilangkan Ketagihan Rokok

Leave a Comment
Ramai perokok kini yang mempunyai hasrat dan niat untuk bebaskan diri dari belenggu asap rokok, namun setelah mencuba pelbagai cara akhirnya mereka gagal dan kembali merokok.

Namun ianya tidak mustahil. Sepertimana Encik Uzir yang merokok secara serius sejak usia 14 tahun, dan telah setahun ( semasa video ini diambil) bebas dari asap rokok.


Berhenti Merokok Dengan Cepat untuk Selama-Lamanya from iReach HD on Vimeo.

Macam power je Vivix ni boleh buat perokok tegar seperti Encik Uzir berhenti merokok..

Jom kita kenali sedikit, apa itu Vivix?

Vivix adalah sebatian botani gabungan empat bahan utama iaitu Anggur Muskadin, Lobak Ungu Elderberry dan juga Japanese Knotweed.  Setiap satunya mempunyai banyak khasiat dan manfaat kepada kesihatan.


Bagaimana Vivix Berfungsi?


1. Membantu melindungi dan memperbaiki DNA
Kerosakan pada DNA akan berlaku apabila usia makin meningkat ditambah lagi dengan gaya hidup,persekitaran dan pencemarah. Apabila banyak DNA rosak badan kita juga akan makin lemah dan mudah diserang penyakit.


2. Memberi impak positif pada proses genetic DNA
Dengan adanya resveratrol pada vivix, proses pemulihan DNA akan dipercepatkan dan proses pemulihan DNA akan berlaku dengan berkesan.

Resveratrol dalam Vivix memang paling power kerana DNA yang rosak atas pelbagai punca dapat dipulihkan dengan cepat

3. Merangsang mitochondria
Mitochondria(penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan.. Apabila kecekapan mitochondria menurun jadi fungsi sel juga akan menurun. Vivix membantu merangsang pembentukkan mitochondria baru.

Mitochondria ni pusat jana kuasa sel kita, kalau pusat jana kuasa cukup tenaga sel kita juga kan berfungsi dengan baik. Kalau tak cukup power jawabnya sel pun cepat arwah.

4. Melambatkan pembentukkan protein AGE (Advanced Glycation End Products)
Apabila protein AGE bertambah didalam badan, ia akan mula menganggu sel dan fungsinya. Dengan resveratrol yang 10x lebih kuat didalam Vivix protein AGE dapat dibendung.

Ok, sekarang kita dah faham tentang Vivix.. jadi persoalannya bagaimana ia membantu perokok?

Salah satu punca DNA kita rosak adalah radikal bebas, namun adakah kita faham apakah itu radikal bebas?

APA ITU RADIKAL BEBAS?

" Radikal bebas " adalah istilah sering digunakan untuk menggambarkan sel-sel rosak yang boleh menimbulkan masalah. Mereka adalah " bebas " kerana mereka telah hilang molekul kritikal , yang akan merosakkan molekul lain apabila berpasangan dengannya."Ini molekul akan merompak mana-mana molekul untuk menghilangkan keperluan itu, " kata Blumberg.

Jahat tul radikal bebas ni kan. Jom baca lagi kejahatan radikal bebas ni..

"Apabila radikal bebas menyerang , mereka bukan sahaja membunuh sel-sel untuk memperoleh molekul hilang mereka. "Jika radikal bebas hanya membunuh sel, itu tidak mengapa kerana badan hanya boleh tumbuh semula satu sama lain, " katanya. "Masalahnya ialah , radikal bebas sering mencederakan sel, merosakkan DNA , yang mewujudkan satu benih bagi penyakit"

 Radikal bebas sangat berkait rapat dengan rokok..

Cuba tengok pada kandungan di dalam rokok, banyak sungguh bahan kimia kan?


Semua bahan kimia ini menyumbang kepada pembiakan radikal bebas di dalam badan . Apabila radikal bebas berleluasa, musuh utamanya tiada lain adalah antioksidan. Sumber antioksidan yang paling bagus adalah Vivix.

Apa kaitan radikal bebas, antioksidan dengan masalah perokok ni?

 Bahan kimia dan toksin dari rokok menyebabkan badan jadi sangat bertoksin, DNA jadi rosak dan radikal bebas juga berleluasa di dalam badan perokok.

Apabila perokok mengambil antioksidan yang tinggi , ia mampu menghapuskan radikal bebas, membuang toksin di dalam badan dan seterusnya membaiki DNA dan sel yang telah rosak akibat rokok.

Apabila toksin dari rokok hilang, maka deria rasa, lidah dan organ kita akan kembali "bersih". Rokok akan jadi makin tawar dan tidak sedap.  Keinginan merokok juga akan makin berkurangan.

Dengan keazaman sendiri, apabila rokok dirasakan dah tak sedap lagi sudah pastinya ia menggembirakan dan memudahkan perokok yang mahu berhenti merokok.

Jom kita tengok beberapa testimoni dari mereka yang berjaya berhenti merokok setelah mengambil Vivix

Perokok tegar dengan paru-paru rosak, makin sihat selepas mengambil Vivix

30 tahun menjadi perokok tegar, akhirnya berhenti merokok

Perokok ambil Vivix sebab hyperthyroid, langsung stop merokok

Kurang ketagihan merokok sejak minum Vivix


Sudah pastinya, bila berhenti merokok.. isteri dan ibu adalah insan yang paling gembira.

Jadi, berapa harga untuk kehidupan bebas asap rokok?

1 botol Vivix untuk pengambilan sebulan, harganya cuma RM503.50.
Ianya lebih murah dari bajet untuk rokok sekotak sehari  selama sebulan, ianya jauhhhh lebih murah dari kos rawatan paru-paru yang rosak

Malah ia pelaburan yang sangat berbaloi jika dibandingkan dengan kesihatan diri, isteri dan anak-anak.

Namun, saya ada 2 tawaran yang lebih menarik untuk anda.

Tawaran Twin Pack Vivix

Dengan pembelian 2 botol Vivix, anda cuma perlu membayar RM805.60 dan bukannya RM1007.

WOW!

Anda dah jimat RM201.40

Ada lagi tau... anda juga dapat

Pengeposan PERCUMA (bernilai RM10.60)
Keahlian Shaklee PERCUMA (bernilai RM68.90)
Layak mendapat Cash Bonus RM36.58

Jumlah Penjimatan = RM317.48

Tawaran 1 Vivix dan Keahlian

Anda juga boleh mendapatkan sebotol Vivix dengan harga yang lebih murah apabila mendaftar keahlian.

Dengan hanya membayar RM68.90 untuk yuran keahlian, anda boleh membeli Vivix dengan harga ahli. Pengeposan percuma untuk setiap pembelian

Namun tiada cash bonus dengan pembelian hanya 1 botol Vivix.

Order Vivix Sekarang!

Jadi, buat pilihan anda dan hubungi saya di 0195537657 sekarang.

Usah tunggu lagi ye, whatsapp je saya di 0195537657.

Semoga usah anda untuk hidup sihat tanpa asap rokok dipermudahkan.


Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
 


Read More

Betul ke kita perlu makan 50 biji oren setiap hari ?

Leave a Comment

Dulu kata makan 7 biji Oren bersamaan dengan 500mg Vitamin C. Kenapa hari ni kata kena makan 50 biji oren baru dapat 500mg Vitamin C?

Sob sob ๐Ÿ˜ข

Itu DULU. Ye.. Itu DULU

Kualiti makanan yang makin menurun


Masa dulu, penggunaan herbicide, pesticide dan baja kimia keatas tumbuh-tumbuhan masih kurang. Sekarang ni agak sukar nak cari buah-buahan yang organik bebas segala jenis pencemaran

Dengan kualiti yang makin menurun, sebiji Oren yang sampai ke tangan kita cuma mengandungi 10mg Vitamin C. Oleh itu, untuk mendapatkan 500mg Vitamin C, kena makan 50 biji Oren ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ

Sumber : Dr Rajbans Singh

Hmm..

patut la sampai kembung perut pun kesannya tak sama macam mak2 kita dapat dulu.

Imagine kalau makan sebiji sehari, pastu lunch td dok sebelah meja dengan orang merokok.. abes dah semua vitamin c terhapus tau!

Apa yang tinggal? Nan hado ❌

No wonder lah kulit makin hari makin kusam..luka pun lambat sembuh..

Dah tu macam mana ?

Nak tak nak , kena topup dengan suplemen. Pastikan pilih vitamin C dari sumber semulajadi dan lagi baik yang jenis sustained release. Sustained release bermaksud ia melepaskan 100mg Vitamin C setiap jam selama 5 jam. Jadinya selepas 5 jam kita makan vitamin C tu pun badan kita still mempunyai bekalan.



Sebiji sustained release Vita C Plus mengandungi 500mg Vitamin C. Dan harganya tak sampai 60sen pun sebiji. Jauh lebih murah dari 50 biji oren.

Vitamin C yang lengkap dengan Bioflavonoids


Vitamin c yang dilengkapi dengan bioflavonoids terbukti mempunyai kadar penyerapan yang lebih baik berbanding hanya vitamin c. Dan ia juga bertindak sebagai antioksidan yang lebih baik menentang radikal bebas dan bahan pencemaran seperti asap rokok yang kita tersedut.

Vitamin C  dengan Bioflavonoids 


Lagi untung rasanya beli sebotol Vita C Plus ni untuk bekalan Vitamin C harian kita kan?


Jika oren yang berkualiti tinggi, dapatlah bekalkan lebih banyak vitamin c

Buah oren tetap elok untuk dimakan, namun untuk pastikan kita dapat bekalan vitamin c yang mencukupi telan je Vita C Plus ni sebagai tambahan.

Kalau belum ada VITA-C Plus ni, boleh la hubungi saya di 0195537657 untuk mendapatkannya segera ye..

Usah berlengah lagi..

Anda tak perlu telan 50 biji buah oren setiap hari.


Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
Read More

Vitamin ini membuatkan wanita rasa dan jadi bahagia

Leave a Comment
Attention mommies! ๐Ÿ‘ฉ๐Ÿป๐Ÿ‘ฉ๐Ÿป๐Ÿ‘ฉ๐Ÿป

Si hijau yang membuatkan wanita bahagia ๐Ÿ˜



Lepas bersalin, banyak urat kembang..

.
tak lupa juga bahagian2 tetiba jadi longgar kann. Badan pun makin tak fit macam sebelum kahwin.
.

Sebab tu orang2 tua dok bising suruh minum jamu itu ini . Dan kalau tengok , diorang sampai ke tua pun maintain sihat, badan fit, muka berseri kalah orang muda. ๐Ÿ‘ฑ๐Ÿป♀️
.

Saya percaya, dalam 20 orang yang baca post ni.. sorang je kot yang amalkan jamu.
.
Yang lain tak mampu atau tak sanggup pun nak telan kan?

Saya sendiri mengaku saya tak pernah ambil satu jenis pun jamu sebab tak tahan dengan baunya. Tambahan pulak bila menyusu badan, lagi la nak kena fikir 10X sebelum consume apa-apa kan.
.
Risau tau , bila dok fikir.. huuu

Mujur lah jumpa pengganti kacip fatimah ni. Lagi powerful sebenarnya. Even sangat bagus untuk ibu menyusu. Bukan setakat bagi ketat yang dah longgar, malah banyak manfaat bagi kesihatan wanita especially yang dah berkahwin macam iols ni ๐Ÿ’๐Ÿป

Apa dia pengganti yang best tu? Ni la tablet hijau yang pokoknya mempunyai akar yang sangat panjang bagi menyerap pelbagai nutrien di dalam bumi.

Mommies yang belum pernah cuba, kena try cepat2 ye.. me and my friends yang dah cuba ni memang suka sangat sampai taknak miss .. hehe ๐Ÿ˜‚

Cubalah vitamin ni kalau mommies sekalian mahu rasa bahagia ๐Ÿ˜
Cuma RM53.75  je sebulan. Lagi murah dari pampers anak kan..


Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
Read More

Kerja Part Time : 3 Sebab Pilih Shaklee Berbanding Uber

Leave a Comment

Government dah cadangkan orang ramai buat part time tapi tak tau nak buat yang mana. Ye la, kalau boleh nak part time yang mudah, bisnes modal kecil dan semestinya tak ganggu masa kerja.


Banyak bisnes macam- macam boleh buat.  Nak MLM, franchise, dropship atau sendirian berhad pun hado.. tapi kenapa shaklee?


Saya share 3 sebab je cukup la eh.. hehe


1. Saya dah rasa sendiri vitamin yang berkesan . Dan bila dikaji, cukup perfect menepati piawaian.. 

Disahkan halal, dibuat dari sumber semulajadi pastu KKM pun approved . Dan sepanjang shaklee ni ada kat Malaysia takde pernah lagi la mana2 produk dia kena blacklist sebab ada bahan merbahaya.  Jadinya bila sendiri dah rasa, maka terasa bertanggungjawab untuk sebarkan kebaikannya.


2. Sistem yang telus 

Seriously dia takde nak aniaya orang. Takde mengkayakan orang atas yang goyang kaki. Bonus bayar on time. Bonus dia infinity ! Kalau kita kerja, ada ceiling untuk gaji kan? Ni takde okeh! 


Dan dia ada peluang yang sama rata untuk semua orang. Sejujurnya, agak sukar saya nak cari ruang mana yang boleh orang ambil kesempatan secara tidak jujur. Bagi orang darah A macam I ni memang suka la bab2 ni. Sebab I cukup tak berkenan kalau bisnes yang guna nama MLM pastu banyak mengarut.


Modal pun RM69 je, sendiri boleh pilih nak jadi ahli untuk nak jimatkan poket sendiri atau nak berbisnes. Dan dengan RM69 tu dia bagi membership kit yang padat dengan info. Bukan vitamin sebotol kita tak boleh pilih nak apa.


 


3. Creating healthier life.

Makin lama saya bersama dengan shaklee ni, ia merubah diri saya . Dari yang kisah dan tak ambil tahu pun pasal makanan yang baik dengan yang kurang baik diamalkan, dari yang cepat melatah dan bersangka buruk pada orang, dari yang selesa berada di comfort zone.. 


Kini saya lebih cakna! Ewahhh ~ ๐Ÿ˜†


Blom perfect lagi la, tapi rasa beruntung kenal shaklee ni. Haa gitu!


Healthier life tu secara keseluruhan. Lebih positif, tak mudah putus asa. Kalau tak rasanya, dengan anak 3 yang dijaga sendiri ni I dok rumah tak pergi mana-mana kot ๐Ÿ˜‚


Satu benda yang saya nak sangat dengan Shaklee ni? Saya nak dia bayar duit kereta comelku nanti dan bawaku travel ke serata dunia . Weeee~


Jom!


Jadinya, bagi anda2 yang masih terfikir-fikir apa nak buat bagi mengikuti saranan kerajaan supaya ada kerja sampingan, boleh pilih shaklee. Nak buat uber pun boleh tapi takleh dok Umah la ๐Ÿ˜‰


So, cepat hubungi saya untuk start bisnes anda sekarang! 



Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe

Read More

Kenapa penting sangat Landmark Study Shaklee ?

Leave a Comment
Pernah terfikir kenapa Shaklee bersungguh nak buat Landmark Study? Apa yang cuba dibuktikan sebenarnya?

Kebanyakan research atau kajian yang dijalankan hanyalah berdasarkan kepada kesan pengambilan satu jenis vitamin dan dalam tempoh yang pendek. 



Biasanya orang yang makan vitamin, tak makan satu je kan?  Bila dah makan multivitamin nak antioksidan pulak. Gitu la.. tambahan pulak sekarang ni segala macam suplemen ada di pasaran.

Namun begitu,harus diingat yang kebanyakan penyakit seperti kanser  mengambil masa yang lama untuk terjadi. Bukan sebab hari ni makan satu jenis vitamin tu, esok doktor kata kena kanser sebab makan vitamin tu.

Begitu juga dengan penyakit seperti diabetes, darah tinggi, kolesterol tinggi . Kalau setiap hari makan nasi dengan lauk tak ambil sayur, tak balance jugak diet seseorang. Atau jenis yang kerja terlalu sibuk, bila sempat baru makan  tu pun bukan lah suatu amalan yang boleh kita biarkan berterusan untuk jangka masa lama. Kita takkan kena penyakit darah tinggi hanya disebabkan siang tadi makan banyak kambing.

Tabiat pemakanan berpuluh tahun , lifestyle seseorang banyak mempengaruhi dan menyumbang kepada kehadiran penyakit2 kritikal yang kini sering kita dengar . Sampai rasa macam dah jadi cerita biasa pulak.

Atas sebab itu Landmark study yang shaklee jalan kan adalah kepada pengguna vitamin lebih dari 20 tahun. Untuk membuktikan ianya betul2 bagus dan berkesan tanpa kesan yang memudaratkan walaupun diamalkan berpuluh-puluh tahun lamanya.

Oleh itu, tak perlu risau  untuk mengamalkan produk shaklee untuk jangka masa lama.

Kalau anda tak tahu apa yang sesuai, whatsapp saya di 0195537657 untuk konsultasi percuma.

Saya dah amalkan shaklee hampir 5 tahun, alhamdulillah sihat walafiat.

Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
Read More
Previous PostOlder Posts Home