Friday, September 16, 2016

TIPS Penting Bisnes di Facebook

Kita guna Facebook sebab nak tau update kawan-kawan , tapi dia ni berniaga plak.. Paling kita tak suka sangat tengok adalah hard sell. Hari-hari suruh kita beli barang jualan dia.   Sekali sekala ok lagi, tapi kalau itu je.. Naik muak pon hado !


So, bagi kawan-kawan yang buat online bisnes kena banyakkan soft sell, sharing santai2... Semua orang suka baca. Hari ni cerita lain, esok lain la pulak ye. Jangan pulak cerita sama je.

Pastu, taknak la hari-hari pun ayat sarcastic perli-perli orang. Tu dah bawak aura negative uols. Mak tak sukee tau. Nak berlawak tu sekali sekala ok la.

Paling penting , jadilah peniaga yang jujur. Kalau orang nak beli Nutriwhite sebab muka berjerawat, cadangkan la supaya dia jaga dari dalaman dulu. Barulah Nutriwhite tu nanti betul2 berkesan.

Last but not least , never ever kutuk produk atau Bisnes kawan-kawan okeh! Especially kawan yang baik dengan kita. Yang tak berapa baik pun toksah la ye.

Bila ada viral2 yang bunyi tak sedap tu, kalau kita nak tau sangat kebenarannya, apa kata pm kawan yang buat Bisnes tu dari kita share untuk mintak pendapat awam.

Ok uols~
Tu je untuk hari ni.

Jemput singgah kedai akak ye..


Kalau ade nak tanya pasal vitamin shekli yang terbaik di dunia ni, meh la kita sembang-sembang.
Akak jual vitamin sebab nak semua kawan2 sihat je. Supaya tak tercari-cari mana nak paling sesuai untuk long term.


Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment