Friday, September 16, 2016

Landmark Study Membuktikan Suplemen Shaklee Terbaik

Landmark Study


Roger Barnett meminta National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) untuk membuat kajian betul ke suplemen Shaklee ni best macam yang orang perkatakan. Dia taknak percaya semata apa yang orang kata. Sebagai orang bisnes, beliau mahukan facts.


Kenapa Mr Roger minta NHANES buat study ke atas suplemen Shaklee?


NHANES adalah satu badan survey di bawah National Centre of Health Statistic ( NCHS) yang dipercayai dan mempunyai reputasi yang tinggi dalam membuat survey berkaitan dengan status kesihatan dan nutrisi penduduk US.

Sebelum ni NHANES memang dah ada buat study pasal suplemen ni dengan mengkaji kumpulan pengamal vitamin vs kumpulan tidak mengamalkan vitamin dalam kehidupan harian.

So Mr Roger minta tambah lagi kumpulan iaitu pengamal vitamin Shaklee ( yang dah lebih 20 tahun). Menjadikan ada 3 group. Pengamal vitamin Shaklee vs Non Shaklee vs tak amalkan vitamin langsung.

Dan kemudian NHANES telah memilih institusi penyelidikan yang agak hebat iaitu University of California, Berkeley ( UC-Berkeley) untuk mengetuai study ni.

Study ini diketuai oleh DR Gladys Block iaitu Professor dalam bidang Epidemiologi & Public Health Nutrition.

Semua keputusan study tu dibawah kuasa penuh Dr Gladys and her team. Semua result daripada study ni akan di publish secara telus tanpa mengira baik atau buruk kepada Shaklee.
(Sebab tu takde company suplemen lain berani buat study camni tau. Kira macam Mr Roger ni giler berani nak buktikan yang suplemen shaklee tu terbaik)

Seluruh fund untuk study ni diberikan oleh Shaklee. Sebagaimana kita sedia maklum Shaklee sememangnya tak pernah lokek nak berbelanja untuk menjalankan research terhadap produknya.
 

Selepas UC-Berkeley selesai dengan study tersebut, Mr Roger meminta pihak ketiga untuk review semula result study tersebut untuk mengelak mana-mana result yang tak tepat. So once dah ada 3rd party review ( peer reviewed publication) , takde sesiapa boleh argue keputusan study tu.

Apa result Landmark Study ni?


Kesuluruhan result adalah sangat mengejutkan!


Keputusan Landmark Study




Ternyata tahap kesihatan pengamal Shaklee adalah jauh lebih baik dari pengamal suplemen lain atau yang tidak mengamalkan suplemen. Dan pengamal vitamin brand lain berisiko tinggi mendapat Diabetes , Strok dan serangan jantung.

So, agak2 yang mana pilihan terbaik?

Tepuk dada tanya akal..


Changing Brands Can Change Your Life!~


Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment