Thursday, September 15, 2016

Set Suplemen Yang Paling Saya Sayang

Kenapa saya sangat pada Mighty 3 Gems ? Jom baca bagaimana ia membantu saya ibu muda yang sedang gigih menyusukan anak.




Mighty 3 Gems yang best!


June 2012 , kira-kira sebulan lagi ketibaan Ramadhan berlaku insiden stok EBM penuh peti ais hilang sekelip mata. 😭😭😭

Layu, longlai, sedih, speechless mengenangkan anak yang masih breastfeed sepenuhnya. Kerisauan susu merudum bila berpuasa buatkan saya jadi susah hati.

Saya mula mencari alternatif samada memberikan susu formula, ataupun mendapatkan Ibu susuan untuk Hanis kerana 

mengikut plan asalnya saya perlu meninggalkan Hanis untuk tempoh 2 minggu kerana tuntutan kerja.

Maka, tempoh masa yang ada digunakan sepenuhnya untuk kembali membuat stok EBM.
Antaranya adalah mencari milk booster. So masa tu saya beli trial pack untuk Breastfeeding bersama Mighty 3 Gems ni. Memang tak banyak soal, dah seller kata camtu, saya folo je.

3Gems ni terdiri dari Protien soya tanpa kolesterol dan rendah indeks glisemik . Bagi badan kita bertenaga & kenyang lebih lama.

Pastu ada Mealshakes yang membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan badan.

Dan tak lupa Performance Drink yang rasa macam Oren Tang. Minuman isotonik tanpa gula dan gas yang mengekalkan bendalir dalam badan supaya kita tak dehydrated.

First time minum ESP , mak aihh kembang tekak den. Tapi demi anak, ku telan jugak la. Macam2 variasi cuba. Setiap pagi wajib amek sebelum ke opis.

Ditakdirkan tuhan, business trip saya dibatalkan. Fuhh. Walaupun lagi payah dan mencabar nak buat secara remote, tapi dah bos kata gitu.. Ikut je la.

Dan sepanjang bulan puasa , memang inilah menu wajib saya. Tak pernah missed kecuali hari yang terbabas tak bangun sahur 😁

Tiap2 hari gigih pam. Waktu subuh wajib buat tandem nursing dan di opis pam 2x sehari. Balik dari opis, terus direct feeding.

Amazingly, dari zero kemudiannya saya berjaya memenuhkan semula peti ais dengan EBM. ☺️

Tu kisah masa BF anak sulung, dan sampai sekarang memang inilah juga menu wajib sahur saya. Cuma bezanya, sekarang ni direct feeding je.

Ohh.. Lagi pun pun 3Gems ni cepat je nak sediakan. 5 minit pun boleh setel sahur. Kalo dulu kembang tekak, sekarang ESP bancuh plain dengan air suam pulak yang jadi feveret ai 😘😘😘
Siap boleh buat overnight oat lagi tau 😁

Masa anak kedua, macam tak percaya je punya bertenaga, bole ke bazar ramadhan sambil carry dia dan pimpin kakaknya sendirian. Ntah mana datang energy.

Bukan Ibu BF je boleh minum 3Gems ni, Sesiapa yang rasa mahukan sahur yang express tapi dapat kekal bertenaga sepanjang hari memang inilah pilihan terbaik.

Sejujurnya rasa sejak tengok EBM dah penuh peti ais & boleh berpuasa tanpa rasa penat melampau, memang terus tangkap cintan dengan 3 Gems ni.

Bersungguh I cerita dengan uols ni.. Hehe 😁

Uols pun kena cuba tau.
Meh roger I kalau nak cuba ye.. Whatsapp je ke 0195537657.



Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe

About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment