Idea Guna Semula Bekas Vitamin

Leave a Comment
Oh botol vitaminku...

Memang sayang je rasa nak dibuang. Sudahnya memang terkumpul la semua botol2 vitamin ni. Botol & bekas vitamin ni elok2 belaka.

Pastu masa pindah, terpaksa buang.

Ni start kumpul balik.. ๐Ÿ˜

Apa yang boleh dibuat dengan botol2 ni?



Pelbagai kegunaan semula bekas vitamin

Aktiviti anak-anak


Hanna suka menyusun botol2 ni.. Sejak dari kecil suka sangat dia main dengan botol-botol vitamin ni.
Sambil-sambil susun tu dia mengira 1 2 3..
 

Ok la tu kan, untuk develop motor skill dia 


Bekas simpanan tepung, gula dan keperluan di dapur


Hari tu masa baru pindah, tak jumpa plak bekas tepung yang lama.. Haa terus amek botol ESP ni. Muat2 je nak simpan sebungkus tepung 1 kilo.
 

Esok ni nak buat cookies lagi, dah standby bekas ESP untuk simpan cookies. Elok kedap udara. 

Bagi yang rajin, boleh juga tukar balutan bekas tu dengan kertas yang lebih cantik dan dibubuh label. 

Sesuai dijadikan tabung


Bekas2 PD & Mealshakes pulak sangat sesuai dibuat tabung syiling. Terus asingkan ikut nilai 10, 20 & 50 sen. Senang bila nak kira & dihantar ke bank. Saiz tu elok2 je, bila penuh pun tak berat sangat.





Juga sebagai pasu kecil..


Sekarang ni tengah nak kumpul lagi bekas-bekas ESP dan PD untuk dibuat pasu kecil untuk tanam serai, halia dan sayur-sayur. Jimat duit dari kena beli pasu kann..๐Ÿ’


Kalau uols ada bekas-bekas ni, jangan dibuang tau.. boleh guna semula .


Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment