Friday, July 4, 2014

Berhenti merokok mudah dengan Vivix

Hukum merokok telah lama difatwakan sebagai haram bagi Muslim kerana ia memudaratkan kesihatan.

 "Di Malaysia, merokok menyumbang kepada lebih 10,000 kematian setahun; 30% daripadanya disebabkan 10 jenis kanser, iaitu paru-paru, mulut, esophagus, tekak, pankreas, pundi kencing, buah pinggang, serviks, kolon dan perut. Sebanyak 50% kematian berpunca daripada sakit jantung dan strok. Kerajaan telah membelanjakan banyak wang untuk merawat berbagai jenis penyakit yang dikaitkan dengan tabiat merokok dan negara juga mengalami kerugian kira-kira RM 20 billion setahun bagi menanggung kos rawatan dan kehilangan produktiviti."

"Imam al-Syafi’e telah mengeluarkan fatwa dalam kitabnya yang masyhur al-Umm iaitu:” Jika mereka mengambil (sesuatu makanan, minuman atau sesuatu yang dihisap, dihidu dan disedut) yang boleh memabukkan, maka perbuatan itu adalah jelas haram. (Termasuklah) yang mengandungi racun yang menyebabkan kematian. Aku tetap menganggap (menfatwakan) ia adalah haram. Allah swt mengharamkan (apapun jenis) pembunuhan kerana pembunuh bermakna membunuh diri sendiri”

Bagi anda yang mempunyai niat untuk berhenti merokok, telah mencuba pelbagai cara tapi masih belum berjaya, saya amat mencadangkan anda mendapatkan sebotol Vivix.

Bagaimana Vivix membantu anda berhenti merokok?

Ia bertindak terus dengan memperbaiki sel-sel badan yang rosak disebabkan racun yang terkandung di dalam rokok. Dan dengan sendirinya badan kita akan menolak rokok.

Berikut adalah video testimoni, bagaimana beliau berhenti merokok dengan Vivix.

 



Manfaat lain Vivix?




Apakah itu VIVIX?

 Revolusi Terbaru dari Shaklee
Vivix® Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. 

Bakal dipatenkan tidak lama lagi.  Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif untuk Shaklee


Harga VIVIX?

Harga Retail bagi sebotol Vivix adalah RM475.00.
Anda boleh klik di LINK ini bagi membeli Vivix terus dari Shaklee.

Walaubagaimanapun, saya amat menggalakkan anda mendaftar sebagai ahli kerana anda boleh mendapatkan harga yang jauh lebih murah.

Lebih menarik lagi, Shaklee membuat promosi beli 6 Percuma 1 bagi Vivix sepanjang bulan ini.

Hubungi saya untuk mendapatkan info lanjut sekarang!



Rujukan:  http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-kebangsaan/merokok-dari-pandangan-islam
About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment