Sunday, July 27, 2014

THIS is WAR! * dengan Nyamuk

Antara persediaan balik kampung sempena raya adalah sekotak ubat nyamuk Antimos. Sebelum ni memang pernah guna di rumah dan saya yakin ianya terbukti efektif. Kenapa saya pilih Antimos? Kerana saya memilih untuk bertukar untuk mengurangkan penggunaan bahan kimia dalam kehidupan. Kiranya Go Green la!~

Antimos ni guna Serai Wangi yang memang diketahui sebagai penghalau nyamuk yang berkesan. Tetapi mesti diletakkan di tempat yang betul atau si nyamuk2 kelaparan akan menyerang!
Masa mula-mula buka penutup Antimos ni, saya letakkan di kepala katil. Oh! baunya sangat la kuat! So tak lama lepas tu saya letakkan di bawah katil. Ternyata tindakan tersebut adalah salah dan mengundang bala! 

Saya sangat TERKEJUT melihat 5 ekor nyamuk kekenyangan darah Hanis Hanna selepas sahur pagi tadi!Ohhh nak marah sangat-sangat. Ada juga yang dah terkorban dipenyek Hanis.



Makanya terus saya tukar strategi meletakkan Antimos di depan kipas. Supaya angin yang dibawa dpt menghalang nyamuk daripada terus bermaharajalela. Muahahaha! 


Ternyata selepas itu tiada lagi nyamuk berterbangan. Tetiba jadi mama yang bangga! 

Oleh kerana muka hanis Hanna dah berbintat-bintat dek gigitan nyamuk2 durjana, maka kena la amek langkah menyelamat untuk mengurangkan kegatalan.
Mujur saya bawa balik Herbal Blend. 
So saya calit-calitkan di muka, kaki dan tangan comel yang telah diserang nyamuk.


Abes dah kurang comel muka anak daraku. Sedih okeh!


Herbal Blend ni pun sekarang menjadi feveret saya sebab ianya Multi-Purpose dan telah terbukti mengurangkan gatal2.
Krimnya tak melekit atau berminyak. Pergi mana-mana pun wajib bawak krim ni. Satu lg sebab, ia boleh digunakan oleh semua ( baby --> org dewasa)dan bole jadi losyen tangan. Dan ianya sangat sesuai untuk kanak-kanak yang berkulit sensitif.

Oleh kerana losyen ini sangatttt HOT dan selalu kehabisan stok di branch Shaklee, maka saya memilih untuk menyimpan stok Herbal Blend di rumah.

Berharga hanya RM 27.50, ia adalah losyen wajib di setiap rumah.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Herbal Blend , boleh lah Hubungi saya dengan segera di 0195537657.

COD bagi Pandan Perdana, Maluri, Pandan Jaya, Tesco Ampang, KLCC dan kawasan sekitar.

Penghantaran pos dibuat ke seluruh Malaysia.





 
 
About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment