Wednesday, December 17, 2014

Muka Bebas Jerawat dan Flawless Buat Semua Pandang Tak Berkelip

Tak kisah lelaki atau perempuan, pasti tak terlepas dari masalah jerawat. Macam mamat ni, dah lebih 100 kali cuba nak usha awek korea ni tapi asyik tak dapat walaupun muka putih kemerah-merahan. Bukan sebab flawless tapi jerawat tumbuh melata. Awek ni pulak babyface, comel je.. memang tak pandang mamat ni kan.. tak nampak dah hensem tu kat mana.

lelaki berjerawat
hilang hensem bila muka penuh jerawat

Sorry.. i tak pandang kalau muka penuh jerawat :p
 Entry ini saya nak kongsikan kisah benar, khas untuk pembaca yang selalu runsing muka penuh jerawat. Dah habis beribu ringgit tapi tak nampak lagi rupa kulit yang bebas jerawat. Parut lama pun penuh.. :(

Penantian 7 tahun kini berakhir

Kisah seorang akak ni, yang terpaksa menanggung malu muka penuh jerawat gara-gara penggunaan produk yang salah. Walaupun dah berhabis banyak, namun kesannya makin teruk.

Dengarkan pengakuan dari akak ni yang sekarang ni kulit dah cantik, licin dan gebu.. jerawat sebijik pun takde.




Bila muka dah flawless gitu, baru la confident nak jumpa orang kan?

Kisah benar dari seorang adik yang bakal berkahwin tahun depan. Sejak saya kenal beliau beberapa tahun lepas memang mukanya tak pernah bebas dari jerawat. Kebanyakan masa mukanya memang di tutup dengan foundation yang tebal kerana tuntutan kerja yang memerlukan beliau berjumpa client.

Selepas bertunang 2 bulan lepas, beliau menyatakan hasrat untuk membeli vitamin untuk muka. Katanya, dia nak cantik sebelum kahwin. Ye lahh, taknaklah nanti suami terkejut, segan pulak dengan keluarga mertua. Takkan sepanjang masa nak kena bermekap di dalam rumah.

Oleh itu, saya mencadangkan beliau mengambil Vitamin C, Vitamin E, Alfalfa dan GLA kerana beliau juga mempunyai masalah hormon yang tidak stabil. Tak sampai sebulan beliau konsisten dengan 4 vitamin ni, saya dah dapat feedback yang sangat menggembirakan.

set cantik

 Parut pun makin hilang, jerawat baru pun dah tak tumbuh. InsyaAllah tak lama lagi beliau akan dapat muka yang bebas jerawat. Nak mekap untuk hari bahagia nanti pun jadi lebih senang kan?

Terujakan bila tengok aweks dahi licin. hihi.. bukan takat lelaki, perempuan lain pun pandang tak berkelip. hihi..

Macam Sarah ni, kulit cerah flawless pinkish.. eh, suka kan tengok dia. Kalau masa dia bagi talk, semua orang confirm bagi perhatian sepenuhnya. 

cantik semulajadi
Sarah, Nutritionist Shaklee

Nak tahu tak apa rahsia Sarah ? 

Tak jadi rahsia dah sekarang ni.. ni Sarah sendiri yang memberitahu kepada salah seorang SID apa yang dia amalkan untuk cantik cun melecun gini..
  • Vivix : Antioksidan dan anti penuaan terbaik. Hanya satu sudu kecil setiap hari
  • Vitamin C : Sustained release Vita C yang membekalkan badan dengan 100mg Vita C setiap jam selama 5 jam. Agar kulit lembut dan lembap. Juga merupakan agen anti-oksida
  • B Complex : Memberikan tenaga, mengurangkan stress.
  • Vitamin E :Mencerahkan kulit, memudarkan parut dengan cepat dan melindungi jantung. Setiap kapsul mengandungi 4000IU Vitamin E
  • Collagen: Menganjal dan menegangkan kulit serta membantu penghasilan sendi rawan
Katanya, yang paling penting adalah konsisten. Barulah awet muda gitu. Sekali pandang memang ingat student Uni mana la ni kan?

Namun, bagi yang rasa kurang komited untuk konsisten dengan vitamin yang banyak, boleh juga mengambil Vitamin C, Vitamin E dan B Complex. 

Hilangkan Whiteheads


Macam mana pulak kalau muka dah cerah, jerawat takde tapi hidung penuh dengan whiteheads?
Hari-hari tenyeh hidung tapi tak jugak hilang. Bila pegang hidung terasa kasar-kasar kan?

Menurut kawan saya Siera, setelah 3 hari menggunakan pencuci muka yang baru ni  Whiteheads dah hilang!

PERUBAHAN yang dirasai ?

- kulit rasa tegang yang tak pedih
- kulit lembab moist2 je
- whitehead hilang abiss
- kulit makin gebus gebas

1 tiub pencuci muka ni tahan lama tau. Lebih dari 6 bulan. So memang jimat la..

Lebih meyakinkan, pencuci muka ni memang selamat digunakan sebabnya..

  •  Tiada bahan kimia. 100% bahan semulajadi
  • 16 botanical plant 
  • Dermatology tested
  • Not tested on animal
  • 3 years research
  • Clinically tested

Pencuci muka tanpa kimia
1 tiub untuk kegunaan 6 bulan lebih




Sebenarnya saya dah lama sangat dok usha pencuci muka ni.. tapi macam lama lagi je nak tunggu Enfuselle ni habis. huhu~ bersabarlah wahai hati. Btw, Nutriwhite ni lebih sesuai utk kulit normal yang tiada masalah berminyak, kering atau berjerawat ye. Sebagai alternatif, eloklah gunakan Enfuselle.


Sebarang persoalan atau kemusykilan yang memeningkan kepala anda salurkan segera kepada saya, nak call boleh, nak SMS @ Whatsapp ke 0195537657 pun boleh. Kalau sekadar nak tanya dulu tengok apa yang sesuai pun digalakkan. InsyaAllah saya sedia menjawab persoalan anda.

 Ohh, istimewa untuk pelanggan saya je.. saya akan kongsikan cara pengambilan vitamin paling efektif untuk supaya jerawat cepat kecut dan parut pun cepat hilang dan macam-macam tips lagi untuk dapatkan muka flawless .


Apa lagi? Hubungi saya sekarang ye~ saya tunggu ni..


Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe


About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

1 comment: