Bagaimana Mealshakes membantu perkembangan Hanis?

Leave a Comment
Assalamualaikum ibu hebat!

Semalam saya dah ceritakan bagaimana hanis mula mengambil Omegaguard sebagai suplemen.
Bukan setiap hari ye.. 
Ada panduan mengikut umur

Entry kali ini saya nak ceritakan pula bagaimana hanis mula mengambil Meal Shakes Shaklee dan apa yang terjadi pada hanis.

Saya mula memberikan hanis Mealshakes sejak dia berusia hampir 2 tahun. 

Pada mulanya saya agak kedekut dan adakalanya lupa atau malas hendak mencampurkan Meal Shakes ke dalam susu hanis. Haha. Teruk betul kan? 
So masa tu mungkin seminggu sekali je la saya buat.

Walaupun seminggu sekali, tetap ada kesan... hanis dah tak sembelit. Satu perkara yang sangat menggembirakan bagi saya. Tak sanggup rasanya melihat hanis beria-ria meneran muka merah masa nak membuang.

Saya sebenarnya mengharapkan hanis bertambah selera makan. Sebabnya dia ni sangat la susah nak bagi makan. Main tu lagi penting bagi dia. Bila dah lapar sgt, mengantuk baru nak mintak susu.

Dah lepas beberapa bulan baru la saya rajin sikitmenambahkan kekerapan memberi Mealshakes kepada hanis.  selepas itu hasilnya ternyata berbeza. Hanis makin kerap mintak makan! Kadang2 jika terlambat masak dia akan mencari makanan di atas meja. Hihi..
Atau pun saya akan sediakan beberapa potong buah sementara saya masak.  

Dah jarang skali dia menolak makanan melainkan ia terasa pedas atau rasa yang tidak disukainya. Oh! Hanis sgt suka makan buah, yang tu saya tak tau nak buat camne.. Hmmm... Dia akan memilih buah berbanding nasi atau mee jika keduanya diletakkan di meja.

Walaupun saya tidak dapat memberikan hanis susu badan sehingga usianya 2 tahun, tetapi saya berusaha mencari alternatif agar Hanis tetap mendapat yang terbaik. 

Ingat tak dlm entry sebelum ini saya ada bagi tahu hanis ada eczema?
Ianya sangat teruk ok! Sehingga satu tahap saya perlu membawa hanis berjumpa pakar kulit. Dan ketika itu juga saya dpt tahu hanis alergik dgn penicillin.

Sekarang , parut2 yang dulu memenuhi leher, pelipat2 kaki dan tgn semua dah hilang. Alhamdulillah.

Setakat ni saya belum jumpa sebab saya perlu berhenti memberikan Meal Shakes & Omegaguard kepada hanis.. 

Dulu hanis byk bergantung pd ubat-ubatan yang dapat dari hospital kerana demam, batuk, selsema, eczema... 

Masa tu saya belum kenal Shaklee. Sekarang, hanis dah tak perlukannya lagi.



Saya yakin Meal Shakes & Omegaguard adalah pilihan terbaik. Tak perlu diragui kehalalannya, disahkan dr sumber terbaik dan membekalkan nutrisi yang lengkap utk hanis yang sedang membesar.

Semoga ibu-ibu hebat lain juga membuat pilihan yang tepat.

Sekiranya ibu-ibu hebat mahu mendapatkannya, Hubungi saya segera ya!

~Ilah~
Pengedar Sah Shaklee (889805)
SMS/Whatsapp 0195537657
FB Page: Vitamagic Shoppe
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment