Thursday, June 12, 2014

Bagaimana Hanis mula ber'Omega'?

Ramai yang bertanya-tanya dan hairan bila saya bg tahu hanis kunyah Omegaguard.
" Whatt?? 
Hanyir kot!!! After taste pun rasa tak lalu okeh??"



Saya tak pernah paksa atau suruh tetapi ia bermula begini...
Jeng jeng..
 saya mula mengambil omega sbg supplemen semasa mengandungkan Hanna. Hanis ketika itu berusia setahun lebih. Daddy hanis memang dah belikan multivitamin dgn lysine sebab hanis ni tak berapa pandang kat makanan. Berat pun mmg sipi-sipi je nk masuk kategory merah kalo tgk kt chart perkembangan kanak-kanak.

Alkisahnya dia tetiba mintak omega yg ter susun bersama multivitamin dia. Saya tak nak bagi pada mulanya sbb mengenangkan nanti mesti membazir.
Amazingly , dia bole kunyah camtu jerr!! Perghh! Mama plak yg kagum.
Sejak dari itu bermula la episod curi2 omega, dan dia tak nak multivitamin dia.
Oh anak! Pandai memilih ye?!

Ketika berjumpa Paed utk checkup, Kebetulan doc suggest bagi minyak ikan utk hanis dan sy bg tahu yg hanis mkn omega. "Good!" Doc siap test bagi minyak ikan kapsul yg ada atas meja dia. Hanis bagai dpt gula-gula,seronok benar dan terus dikunyah.

Dan sejak itu, hanis makin kurang dijangkiti selsema atau demam. Oh, hanis ada eczema, bagaimana ia hilang? Dan bagaimana selera dia boleh bertambah ?Nanti saya cerita dlm entry lain.
Alhamdulillah. Omega memang menjadi teman baik hanis sehingga kini.


Semoga Hanis membesar dgn sihat dan bijak , InsyaAllah.

Sekiranya anak2 anda sering tidak sihat, bertindak sekarang dgn memberikannya supplemen agar mereka kekal cergas, aktif dan sihat.

Bagi anda yang tidak tahu, omega memang terkenal sgt bagus utk perkembangan otak bukan sahaja utk kanak2 malah bayi di dalam kandungan.

Mahu mendapatkannya? Atau mahu bertanya lebih lanjut?

PM/Whatsapp saya segera ya!

~Ilah~
Ibu yang gembira
Shaklee Independent Distributor (889805)
FB Page : Vitamagic Shoppe

About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment