Wednesday, June 18, 2014

Demam, batuk , gatal-gatal selepas makan Shaklee..

Assalamualaikum & Selamat Membaca

Pernah tak anda rasa tetiba selera bertambah atau kerap ke bilik air atau selesema atau gatal2 di badan sejak makan mana2 vitamin Shaklee?
Nooo.. Jangan stop . Teruskan makan, jika keadaan terlampau teruk  anda boleh kurangkan dos.

Sebabnya anda sedang mengalami Healing Crisis atau krisis penyembuhan. Jangan risau, biasanya ia tak lama.

Masa mula-mula saya minum ESP
& makan Alfalfa dulu, kaki saya jadi gatal-gatal. Tujuan saya ambil 2 produk tu utk bantu banyak kan susu, sekali lain pulak jadinya. Baru saya teringat saya memang ada sejarah Ekzema yang teruk sewaktu zaman sekolah menengah.

Hampir sebulan tapi saya teruskan juga, biar semua sisa-sisa bakteria Ekzema keluar. Dan selepas itu?? Kembali seperti biasa..

Nak tahu lebih lanjut?
Jom baca!

S: Apakah krisis pemulihan?
J:  Krisis pemulihan adalah satu proses di mana badan menjalani tempoh membersih dan membina semula. Sebagai sebahagian daripada proses penyembuhan, badan akan mula untuk membuang sisa-sisa toksik yang telah membina di dalam badan anda selama bertahun-tahun. Semasa proses penyingkiran toksik, badan anda akan mengalami beberapa tanda-tanda gejala dan tidak selesa, dan ini dikenali sebagai krisis pemulihan. Dalam falsafah Perubatan Cina, penyembuhan yang sebenar sentiasa harus didahului oleh krisis pemulihan.


S: Mengapa krisis pemulihan berlaku selepas pengambilan suplemen kesihatan?
J: Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam molecular nutrition, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien, nutrien akan bertindak balas dengan oksigen dalam badan. Dan tindak balas ini sebenarnya menggalakkan dan merangsang organ badan untuk melaksanakan pembersihan, menghapuskan, menggantikan tisu yang lama dengan tisu baru, mengimbangkan dan lain-lain dengan lebih hebat. Sebagai contoh, anda mungkin mengalami ruam kulit yang lebih banyak, lebih banyak pergerakan usus. Ini menandakan badan melalui proses detoksifikasi yang intensif. Bayangkan jika badan anda adalah seperti paip besi berkarat, dan apabila anda meletakkan di ejen karat atau pembersih paip, pada mulanya lebih karat akan datang dari dinding paip (toksik) dan lebih banyak kotoran membanjiri sekeliling paip, dan membuatkan anda rasa ia bertambah teruk. Walau bagaimanapun, selepas karat semua hilang, paip akan menjadi lebih cantik dan bersih.



S: Adakah krisis pemulihan petanda yang baik?
J: YA. krisis pemulihan adalah tanda-tanda yang menunjukkan bahawa rawatan atau makanan tambahan yang anda ambil berfungsi dan bertindak balas. Sesetengah orang mungkin berfikir bahawa gejala mereka mendapat paling teruk, tetapi sebaliknya ia adalah satu proses penyembuhan semulajadi dan ia adalah benar-benar satu petanda yang baik untuk mempunyai untuk bergerak ke arah proses penyembuhan sebenar. Umumnya, krisis pemulihan hanya berlaku pada orang yang sihat kerana ia menunjukkan bahawa kecergasan anda masih cukup kuat untuk mewujudkan tindak balas pada perubahan biologi semasa proses penyembuhan. Walau bagaimanapun, apabila tiada krisis pemulihan , ia mungkin kerana sama ada orang itu bebas toksin dan mempunyai kesihatan optimum seimbang, atau kecergasannya terlalu lemah dan badan tidak dapat melalui proses penyembuhan.



S: Adakah semua orang mengalami tanda-tanda dan gejala yang sama semasa krisis pemulihan?
J: Setiap orang mempunyai simptom berbeza. Sesetengah orang mengalami krisis pemulihan sejurus selepas dia mengambil makanan tambahan dan ada juga yag hanya akan berlaku selepas satu atau dua bulan. Tahap keseriusannya juga berbeza. Sistem badan yang mempunyai toksik berlebihan mengalami krisis pemulihan yang lebih teruk.


S: Secara umumnya, berapa lamakah penyembuhan krisis berlaku?
J: Ia bergantung kepada keadaan kesihatan individu. Ia mungkin berlangsung selama 2-3 hari atau beberapa bulan.


S: Ramai orang berasa lebih baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi setelah menggunakan makanan tambahan untuk seketika, saya tidak notis apa-apa perbezaan langsung, mengapa?
J: Secara umumnya, selepas 1 hingga 2 bulan penambahan, anda harus berasa beberapa perubahan (seperti Meningkatkan tenaga, pergerakan usus yang lebih baik, dll)

Sekiranya anda  merasa sangat risau dgn keadaan krisis pemulihan tersebut, Jangan malu atau segan untuk hubungi saya.

Insyaallah saya sedia membantu anda!

Salam manis,
~Ilah~

SMS/ Whatsapp : 0195537657
FB Page : Vitamagic Shoppe 


About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment