Friday, May 19, 2017

5 Nutrien Yang Membuatkan Kita Lebih Positif

Macam-macam cara dah cuba nak fikir positif tapi tak berjaya jugak? Dah doa tapi nak doa pun tak reti nak kusyuk macamana?

Pemikiran negatif selalunya akan membawa banyak masalah, seterusnya boleh mengganggu kehidupan kita. Orang yang positif lebih mudah menangani segala masalah dan cabaran yang datang, namun orang yang negatif akan selalu merungut dan cuba lari dari masalah.

Tahu tak salah satu masalah tak boleh nak fikir positif ialah kerana badan kita kekurangan nutrien tertentu.

So apa nutrien yang diperlukan supaya kita mampu nak fikir positif?

1. OMEGA GUARD

Omegaguard mengandungi DHA, EPA & ALA yang berfungsi membantu sel otak kita untuk berhubung antara satu sama lain. Kekurangan Omega 3 ni boleh membuatkan seseorang menjadi depress, takde mood, asik down kerana ia mengganggu serotonin & dopamin.



2. GLA COMPLEX

Dah amik Omega 3, kena balance kan dgn Omega 6, dan kajian terbaru menunjukkan pengambilan kedua2 jenis Omega ni memberi kesan penyerapan lebih baik. Omega 6 mudah didapati di dalam diet seharian, namun boleh juga didapati dengan mengambil GLA Complex.

 

3. B COMPLEX

Vitamin B6 (salah satu komponen di dalam B complex) berfungsi menghasilkan neurotransmitter seperti serotonin & dopamim. Apabila kadar serotonin rendah, kita akan jadi depress dan tidak bersemangat.

4. ENERGIZING SOY PROTEIN

ESP adalah protein yang rendah GI dan ia mengelakkan otak kita menerima terlalu banyak gula dlm satu masa yang memberi kesan kepada mood kita. Terlalu banyak gula boleh menyebabkan mood kita terganggu.

ESP juga mengandungi asid amino yang penting utk merangsang pengeluaran norepinephrine,  dopamine dan serotonin yang penting untuk fokus, clarity, alert , lebih bertenang dan menjadikan kita lebih produktif.


5. CINCH TEA

Cinch Tea mengadungi  L-theanine yang penting utk ketenangan dan fokus.

Bagi sesiapa yang asyik stress, amat dicadangkan untuk konsisten dgn 5 produk di atas bagi membantu untuk hidup lebih positif. Sekiranya  memang dah ambil setiap hari namun tiada kesan, cuba buat detox & amalkan semula produk-produk ni. Jangan skip walau sehari.

Insya-Allah bukan je akan bersemangat, malah hidup juga akan lebih baik.

Sumber rujukan : iReach

Nak dapatkan produk seperti yang disarankan? 

Klik link ini
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
www.wassap.my/60195537657

Nur Fadhilah Yunus ( SID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
IG: by_fadhilah 
FB Page : Vitamagic Shoppe
About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

1 comment:

  1. Tq info..nak kne beli ni nanti..salam kenal awak, jom ler ke blog saya https://cararesepi.blogspot.my/. Kalau tak kisah, masukkanlah blog saya lam senarai bloglist awak.

    ReplyDelete