Sunday, November 16, 2014

Kentut vagina sewaktu bersama buatkan keinginan suami selalu terbantut. Atasinya sekarang.

Sebelum beranak, pengalaman di dalam bilik tidur memang hebat. Sampai tak cukup katil dibuatnya. Namun, disangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Selepas bersalin anak pertama, suami Siti selalu hilang selera bila bersama.

Siti makin risau, daripada 2 kali seminggu kini hanya 3 kali sebulan suaminya mengajak untuk bersama. Itu pun ada saja aksi 'terkentut' yang membantutkan mood suaminya. Siti takut lama kelamaan suaminya 'makan luar' kerana tidak puas.


cara atasi kentut vagina
Mood hilang kerana terkentut semasa bersama


Siti perasan keadaan ini hanya terjadi selepas dia beranak. Adakah sebab dia tak berpantang betul-betul macam yang disuruh emaknya. Siti akui dia tidak dapat berpantang dengan ketat , hanya sempat berbengkung dan bertungku untuk 2 minggu pertama semasa emaknya ada bersama. Selepas itu, dia hanya berpantang makan. Mungkin agak terlambat untuk menyesal kerana anaknya kini dah pun berusia 5 bulan.

Siti tekad untuk mencari jawapan kepada dilema yang membelenggu dirinya. Kini barulah dia tahu , apa yang dialaminya itu adalah Kentut Vagina. Ia disebabkan lantai pelvik yang lemah dan ada bahagian yang makin longgar setelah dia melahirkan anak. Bukan Siti seorang malah ramai rupanya yang pernah mengalami masalah sama.

Lebih membuatkan Siti resah, dia 'terkentut' bukan setakat waktu bersama , ada kalanya waktu solat pun terasa ada bubble angin keluar melalui faraj. Tapi tiada bau.

Bila ditanya ustazah, Siti lega kerana ianya tidak membatalkan solat kerana angin tersebut adalah udara disekeliling yang masuk ke dalam faraj. Ia biasanya terjadi semasa atau selepas melakukan hubungan kelamin dan juga semasa duduk selepas sujud dalam solat.

Salah satu cara untuk mengatasi masalah ini adalah dengan melakukan senaman kegel. Ia dikatakan dapat membantu menguatkan lantai pelvic yang lemah.

Senaman Kegel atau kemutan mudah dilakukan pada bila-bila masa. Sambil membaca ni pun kita boleh lakukan. Jom cuba 4 langkah mudah ini ye..

1- Tahan nafas
2- Kemutkan bahagian faraj seolah-olah sedang menahan kencing, tanpa kecutkan abdomen.
3- Lepaskan selepas kiraan 3-5 saat, rehat 3 saat.
4- Ulang sehingga 10-15 kali.

Senaman ini amat digalakkan untuk dilakukan 3 sesi sehari. Sambil tengok tv atau membuat kerja pejabat pun boleh tanpa disedari sesiapa.

Sekiranya saluran faraj telah menjadi terlalu longgar, pembedahan boleh dilakukan untuk mengecilkan kembali saluran faraj.Pembedahan ini dikenali sebagai 'pelvic floor repair'.

Siti beruntung kerana dia cepat bertindak untuk mengelakkan keadaan menjadi semakin serius. Selain dari senaman Kegel, Siti turut berikhtiar dengan mengambil suplemen. Siti tekad untuk mengembalikan pengalaman honeymoonnya dulu dan tidak sanggup untuk menjalani pembedahan.

Siti telah mencuba Alfalfa Complex yang sememangnya dikenali sebagai Kacip Fatimah moden dan perapat. Dia sedari, masalah Keputihan yang pernah dialaminya dulu hilang.

Bagi menghangatkan lagi mood di kamar, Siti turut mengamalkan GLA Complex yang juga mengawal selia hormon di Estrogen & Testosteron di dalam badan . Selepas sebulan, suaminya asyik memuji Siti. Sampai suaminya asyik memujuk Siti untuk bersama hampir setiap malam!

Kini Siti boleh tersenyum lega. Dia tidak lagi melalui pengalaman yang memalukan itu. Dia perasan, aturan haidnya juga lebih teratur, kulit terasa lebih lembut berbanding dahulu. Solat juga boleh dilakukan dengan sempurna tanpa was-was dan risau lagi.

Jika anda mengalami masalah yang sama seperti Siti, hubungi 0195537657 sekarang, melainkan anda rela suami anda terus membawa diri.

Ada lagi kisah yang saya nak kongsikan sebenarnya tapi agak secret. Hanya untuk wanita yang benar-benar sayangkan suami dan keluarga.


Jom nikmati lebih penjimatan sehingga 30% bagi ahli. 

Berminat untuk menjadi ahli? Hubungi saya sekarang..

Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe



About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment