Friday, November 17, 2017

Adakah anda termasuk dalam 10 Golongan Yang Perlukan Omega 3?


Ramai yang bertanya, kenapa Omega 3 selalu disarankan dan ada dalam pelbagai set kesihatan? So dalam entry kali ini, saya akan kongsikan serba sedikit tentang 10 golongan yang memerlukan Omega 3 atau secara spesifiknya Omegaguard.

1) Anda yang sedang berusaha untuk kurus. Sebabnya?

  • Omega3 sangat efektif  sebagai pemecah lemak. Ia juga mencetuskan hormon leptin yang membuatkan kita rasa kenyang. Jadinya, sekaligus mengurangkan keinginan kita untuk makan.

2) Penghidap kanser

  • Sifatnya sebagai anti keradangan sangat diperlukan bagi penghidap kanser dan juga membantu mengelakkan pertumbuhan sel kanser.

3) Pesakit jantung dan darah tinggi

  • Oleh kerana ianya boleh bertindak sebagai pemecah lemak, ia mampu untuk mengurangkan pemendapan lemak di saluran darah yang sering menjadi punca sakit jantung dan darah tinggi.

4) Ekzema, resdung & alergik

  • Menurut kajian, masalah alergik, resdung dan ekzema dapat dicegah dan diatasi dengan pengambilan Omega 3


5) Pesakit Gout

  • Kandungan omega 3 yang bertindak sebagai anti-keradangan membantu mengurangkan radang sendi dan sekaligus mengelakkan sendi dari bengkak yang biasa dialami oleh pesakit gout.


6) Sakit sendi

  • Sakit sendi terjadi disebabkan oleh keradangan di bahagian tersebut.  Omega 3 sangat membantu untuk mengurangkan keradangan di sendi.



7) Asma & lelah 

  • Omega 3 mengurangkan keradangan di saluran pernafasan dan paru-paru, maka ia dapat mengurangkan risiko mendapat serangan asma bagi dewasa dan kanak-kanak.


8) Batuk berkahak dan selesema


  • Pengambilan minyak ikan semasa batuk dan selesema dapat membantu untuk mencairkan kahak agar dapat dibuang dengan baik. Ianya sangat penting bagi mengelakkan kahak terkumpul di paru-paru.


9) Migraine, kebas kaki dan tangan 

  • Apabila pengaliran darah tidak lancar, kita mudah mendapat sakit kepala serta kebas kaki dan tangan . Omegaguard sangat efektif membantu untuk menggalakkan pengaliran yang lancar ke seluruh anggota badan.





10) Pelajar atau pekerja yang mahu meningkatkan daya tumpuan & fokus.

  •  Kandungan EPA & DHA di dalam Omegaguard yang tinggi cukup membantu untuk kita meningkatkan daya fikir dan menggalakkan sel-sel otak berhubung dengan baik.



Jika ada tergolong dalam 10 golongan ini, anda patut mendapatkan Omegaguard hari ini juga

Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi lanjut dan cadangan paling sesuai untuk anda.


Nur Fadhilah Yunus ( SID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
IG: by_fadhilah 
FB Page : Vitamagic Shoppe
About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment