Monday, March 6, 2017

Tips melindungi anak-anak dari serangan Virus pelik-pelik

Sebagai ibu semestinya kita risau bila anak-anak tak sihat kan? Baru-baru ni viral kisah penyakit misteri yang menyebabkan kematian. 

Kalau kita sakit, doktor akan bagi ubat. Namun kalau kita nampak sihat, doktor mesti taknak bagi ubat kan. Tapi kita boleh ambil langkah berjaga-jaga dengan melindungi anak-anak dan keluarga kita dari virus yang tersebar.

Sebelum tu, kita kena faham serba sedikit tentang sistem pertahanan badan manusia..

Sistem imun badan kita ni macam askar yang melindungi negara..Kalau kuat askar kita, takut le penceroboh tu nak masuk kan.

Kalau lemah je askar kita, memang berderet-deret la penceroboh nak masuk.




Kanak-kanak, ibu hamil, warga tua adalah golongan yang mempunyai sistem pertahanan yang lemah. Bila imun sistem ni lemah, memang senang la virus-virus ni menyerang. Kanser dan segala wabak merbahaya tu pun semuanya disebabkan oleh sistem pertahanan yang lemah.

Sebab tu kita tengok kanak-kanak ni senang sangat kena selesema. Sebenarnya tu tanda badan dia tengah melawan virus selesema yang menyerang.

Oleh itu, nak tak nak kita mesti usahakan supaya askar-askar dalam badan kita ni kuat. Mencegah kan lebih baik dari merawat.




Bagi menguatkan askar-askar dalam sistem pertahanan badan kami sekeluarga, saya ikhtiarkan dengan memberi suplemen buat semua. Naufal yang 18 bulan tu pun dapat jugak tau. Sebab dia menyusu badan.. hehe


Saya sendiri pilih Vivix, Nutriferon & Vitamin C sebagai immune booster bagi menguatkan sistem pertahanan badan kami sekeluarga.


Vitamin C 

Nutriferon meransang inter

Vivix bertindak terus kepada DNA di dalam setiap sel-sel di dalam badan kita. 


Pilihan yang diyakini ramai ✌🏻
About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment