Betul ke kita perlu makan 50 biji oren setiap hari ?

Leave a Comment

Dulu kata makan 7 biji Oren bersamaan dengan 500mg Vitamin C. Kenapa hari ni kata kena makan 50 biji oren baru dapat 500mg Vitamin C?

Sob sob 😢

Itu DULU. Ye.. Itu DULU

Kualiti makanan yang makin menurun


Masa dulu, penggunaan herbicide, pesticide dan baja kimia keatas tumbuh-tumbuhan masih kurang. Sekarang ni agak sukar nak cari buah-buahan yang organik bebas segala jenis pencemaran

Dengan kualiti yang makin menurun, sebiji Oren yang sampai ke tangan kita cuma mengandungi 10mg Vitamin C. Oleh itu, untuk mendapatkan 500mg Vitamin C, kena makan 50 biji Oren 😱😱😱

Sumber : Dr Rajbans Singh

Hmm..

patut la sampai kembung perut pun kesannya tak sama macam mak2 kita dapat dulu.

Imagine kalau makan sebiji sehari, pastu lunch td dok sebelah meja dengan orang merokok.. abes dah semua vitamin c terhapus tau!

Apa yang tinggal? Nan hado ❌

No wonder lah kulit makin hari makin kusam..luka pun lambat sembuh..

Dah tu macam mana ?

Nak tak nak , kena topup dengan suplemen. Pastikan pilih vitamin C dari sumber semulajadi dan lagi baik yang jenis sustained release. Sustained release bermaksud ia melepaskan 100mg Vitamin C setiap jam selama 5 jam. Jadinya selepas 5 jam kita makan vitamin C tu pun badan kita still mempunyai bekalan.



Sebiji sustained release Vita C Plus mengandungi 500mg Vitamin C. Dan harganya tak sampai 60sen pun sebiji. Jauh lebih murah dari 50 biji oren.

Vitamin C yang lengkap dengan Bioflavonoids


Vitamin c yang dilengkapi dengan bioflavonoids terbukti mempunyai kadar penyerapan yang lebih baik berbanding hanya vitamin c. Dan ia juga bertindak sebagai antioksidan yang lebih baik menentang radikal bebas dan bahan pencemaran seperti asap rokok yang kita tersedut.

Vitamin C  dengan Bioflavonoids 


Lagi untung rasanya beli sebotol Vita C Plus ni untuk bekalan Vitamin C harian kita kan?


Jika oren yang berkualiti tinggi, dapatlah bekalkan lebih banyak vitamin c

Buah oren tetap elok untuk dimakan, namun untuk pastikan kita dapat bekalan vitamin c yang mencukupi telan je Vita C Plus ni sebagai tambahan.

Kalau belum ada VITA-C Plus ni, boleh la hubungi saya di 0195537657 untuk mendapatkannya segera ye..

Usah berlengah lagi..

Anda tak perlu telan 50 biji buah oren setiap hari.


Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment