Thursday, June 25, 2015

Rahsia Ibu Menyusu Berpuasa di Bulan Ramadhan Namun Tetap Bertenaga


Jika anda merasakan bahawa Ibu Menyusu tidak boleh berpuasa, anda perlu membaca entry ini sehingga habis. Sebagai seorang ibu yang pastinya mempunyai kelaziman untuk mengandung dan menyusukan anak, ia adalah bonus dan tidak sepatutnya menjadi halangan untuk berpuasa.





Puan Salwa  pernah berkongsi pengalaman turun 20 kilo selepas bersalin dan kini beliau berkongsi rahsia dan pengalaman 7 tahun Ramadhan berpuasa semasa hamil, menyusukan atau kedua-duanya sekali.

Ada 4 Rahsia yang dikongsikan oleh Puan Salwa..

 Pastikan anda mendapat kesemuanya ya~




 Amacam, rasa-rasa boleh tak nak berpuasa. Bukan setakat menahan lapar dan dahaga sahaja , pastu anak-anak terbiar, rumah tak terurus dan pergi kerja macam zombi.

Haaa.. bila kata berpuasa, semestinya dalam keadaan yang bertenaga dan masih dapat membekalkan susu yang mencukupi buat anak. Bila anak dapat cukup susu, dia takde la meragam kan? Mudahlah bagi kita untuk menjaganya.

Sekiranya anda mengalami keadaan seperti berikut, eloklah berbuka. Islam tidak menggalakkan kita berpuasa jika ia memudaratkan.

1. Dehydration @ Terhidrasi
Jika anda merasa dahaga yang amat sangat dan bibir pun dah kering sangat. Maka, bolehlah berbuka puasa.

2. Rasa hampir pitam
Bila kita terhidrasi, badan akan hilang imbangan. Tekanan darah akan naik dan boleh menyebabkan kita pitam.

3. Kekeringan susu untuk anak
Sekiranya ia berlaku, ibu yang berpuasa hendaklah segera berbuka.  Tambahan pula jika anak sudah meragam kerana tak dapat cukup susu terutamanya yang berusia dia bawah 6 bulan. Jika anak yang berusia melebihi 1 tahun, boleh cuba diberikan makanan dan minuman lain yang mengenyangkan.

Apapun ianya berbalik kepada pertimbangan si ibu. Kita tidak boleh sengaja tidak berpuasa semata-mata kerana perasaan takut akan terjadinya perkara seperti di atas, namun harus untuk berbuka jika memudaratkan. Sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang di dalam hati kita.

Jika kita tekad untuk berpuasa, Allah akan berikan ilham untuk kita mendapatkan cara yang dapat membantu. Rukhsah yang diberikan tidak bererti kita boleh mengambil mudah soal berpuasa di bulan Ramadhan.

Testimoni berpuasa dengan Set Menyusu dan Triple Gem


"Saya mula mengambil set penyusuan dan triple Gem ( ESP, Mealshakes + Performance) kerana saya kehilangan hampir 500oz EBM sebulan sebelum Ramadhan 2012. Pada mulanya saya tidak yakin, namun tetap jugak ambil secara konsisten sepanjang berpuasa. Alhamdulillah saya dapat mengekalkan hasil mengepam sebanyak 4-6oz pada setiap sesi dan ianya mencukupi untuk bekalan harian anak saya.

Lebih menarik, saya tidak berasa haus yang terlampau dan masih bertenaga apabila balik dari kerja. Selepas dari itu, tiap2 kali ramadhan saya akan pastikan saya mempunyai stok Set Penyusuan dan triple gem."

"Anak berusia satu tahun, demand untuk susu ibu masih tinggi. Puan Fahidayu berkerja luar namun hasil perahan susu tetap maintain lebih dari 10-12oz  sehari"
susu maintain lebih 10-12oz sehari walaupun bekerja luar


Beliau mula mengambil ESP semasa berpuasa kerana menyusukan anak. Kesannya, kulit makin cerah, rambut gugur kurang dan jerawat segan nak tumbuh

bonus: kulit makin cerah, rambut gugur kurang

Istimewa bagi setiap pembelian Set Penyusuan + Triple Gems, anda akan mendapat lifetime consultation beserta perkara seperti di bawah

  • Variasi resipi ESP , Performance Drink & Mealshakes yang membuatkan ramai jatuh cinta dengan Triple Gems
  • Jadual lengkap cara pengambilan vitamin di bulan puasa
  • Tips bagi memastikan penghasilan susu maintain di bulan puasa
Hubungi saya di nombor 0195537657 dengan segera bagi mendapatkan konsultasi eksklusif . Penghantaran segera ke seluruh Malaysia.

Nak dapatkan Vitalea Percuma?

Anda hanya perlu mendaftar keahlian seumur hidup dengan membayar sebanyak RM79 dan secara automatik layak mendapat sebotol Vitalea yang berharga RM88.75. Tawaran terhad ini sempena ulangtahun Vitalea yang ke 100 tahun tau, dan untuk masa terhad sahaja. Anda mesti merebut peluang ini. ( saya register dulu pun tak dapat... hehe)
Ibu menyusu amat disarankan mengambil Vitalea

Semoga Ramadhan kali ini adalah yang terbaik buat kita semua walaupun perlu menyusukan anak. Ia adalah pengorbanan yang besar dan hanya mampu dibalas oleh Allah.

Selamat Menjalani Ibadah Puasa~

Salam Sayang,

Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe

About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment