Saturday, October 11, 2014

FREE HEALTH CHECK

Assalamualaikum wbt

Bila kali terakhir anda membuat health check? Bulan lepas? Tahun lepas.. ke 5 tahun lepas? rasa macam sihat je kan.. perlu ke buat health check?  Pada pendapat saya, jika anda betul-betulkan sayangkan diri dan keluarga anda, tiada salahnya membuat health check yang paling basic sekurang-kurangnya 2 kali setahun.

Semalam saya dan suami berkesempatan menghadiri H&W Talk di Shaklee HQ yang baru di Pinnacle Sunway. Ramai yang tak tahu mengenai bangunan baru ini kan. Ianya terletak betul-betul bersebelahan Sunway Hotel.

Ceramah  H&W semalam adalah mengenai Diabetes. Ianya disampaikan oleh Pakar Nutrisi Shaklee, Puan Sarah. Percayalah, saya langsung tak rasa bosan kerana penyampaiannya bersahaja dan mudah difahami. Buktinya, Encik Suami yang selalunya cepat bosan tak pernah minat nak dengar sebarang jenis ceramah boleh concentrate sampai habis! hahaha~ Salute!

iReach members yang gembira mendengar ceramah


Banyak sangat ilmu dan perkongsian yang sangat menarik dan tak ternilai. Membuatkan kami celik mata lebih luas dan InsyaAllah akan menggunakan ilmu ini untuk membantu lebih ramai penghidap Diabetes dan mengelakkan lebih ramai menghidap Diabetes.

Selesai sesi ceramah, kami berkesempatan untuk membuat pemeriksaan kesihatan percuma dan konsultasi dengan Puan Sarah.

Keputusan health check suami saya
Keputusan health check saya

Hasil dari analisis menyeluruh yang dibuat oleh mesin inBody yang macam canggih tu, barulah saya tahu yang saya agak kekurangan protein, mineral dan air di dalam badan. Tekanan darah juga rendah, iaitu 98/59 . Tu yang kurang, part yang lebih pun ada, iaitu  lemak. Tapi BMI OK.

Walaubagaimanapun , fitness score saya adalah regular. Kena lebih rajin exercise untuk jadi fit.

So, saya dinasihatkan untuk double up Vitalea, Bcomplex wajib setiap hari, 2 scoop cinch shake campur dengan ESP kerana saya masih BF, minum air yg mencukupi , dan minum Cinch Energy tea untuk tingkatkan metabolisme.

Bagi Encik Suami, secara keseluruhanya bagus. Yang paling best, ukuran pinggangnya normal! Bukan takde lemak langsung tapi dalam kadar yang ok. Komen Puan Sarah, ianya adalah bagus kerana kebanyakan lelaki pada usia lewat 20an mengalami masalah buncit yang ketara.

Mesin inBody yang digunakan untuk membuat analisis komposit badan

Nak tau cara kurangkan buncit?

Tunggu entry seterusnya ya..

Well, ternyata hasil konsistensi encik suami mengamalkan suplemen selama 4 bulan lepas menampakkan hasil yang sangat positif.

Apa suplemen untuk lelaki?

Insyaallah saya kongsikan juga nanti ye..

Siapa yang lebih bahagia? Tentulah isterinya..

Bagaimana untuk membuat pemeriksaan kesihatan percuma?

Anda ( mempunyai keahlian Shaklee) boleh hadir  ke mana-mana sesi ceramah kesihatan di Shaklee HQ, dan selepas itu terus boleh buat pemeriksaan. Ianya adalah percuma! Anda nak datang check tiap-tiap bulan pun boleh.

Anda juga boleh juga bawa pasangan dan anak-anak. Sebarang persoalan pun boleh ditanya terus kepada Pakar Nutrisi yang membuat pemeriksaan.

Jadual Aktiviti Bulan Oktober


Untuk jadual Ceramah kesihatan rujuk  di sini ya. H&W Talk adalah Ceramah kesihatan. Tajuk bagi setiap sesi mungkin berbeza.

Jadual Ceramah Kesihatan di KL/ Lembah Kelang

Jadual ceramah kesihatan di Selatan

Jadual Ceramah kesihatan dia Utara & Pantai Timur




Sepanjang saya bekerja, setiap tahun akan diadakan pemeriksaan kesihatan di pejabat. Pemeriksaan merangkumi BMI, tekanan darah, gula di dalam darah, lung test, body age dan lain-lain. Yang tak berapa bestnya, kena beratur.. ramai kan yang nak check. huhu~ padahal check nya kejap je. Kalau pergi kat Shaklee kejap je.. hehe.

Ni yang terasa makin sayang kat Shaklee ni, terasa macam semua orang pun jadi anak emas. Tiada yang dianak tirikan. HQ cantik, ada kemudahan untuk kanak-kanak, boleh buat health check, cukup point dapat Bonus, dapat award dan reward, dan lagi best... makin sihat dan cantik! ewaaahhh~

Kalau nak kata saya obses pun kata la... hihi. kalau dah mak pun makin sihat, siapa tak suka kan?
Mak pun pernah saya bawa untuk buat pemeriksaan kesihatan 3 bulan lepas. Dan terus mendapatkan saranan eksklusif untuk panduan nutrisi untuk mak. 

So.. apa lagi? Sambil-sambil menimba ilmu tu boleh la terus buat health check.

Belum menjadi ahli Shaklee?


Jom jadi ahli! Hanya RM65 ringgit yuran sepanjang hayat beserta pelbagai keistimewaan.

Hubungi saya ye.. cuma Whatsapp ke 0195537657.

Anda pasti menyesal tidak mendaftar lebih awal!
p.s.: Misha *mar pun dah jadi ahli. kelasss uols~


 


About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment