Tuesday, May 29, 2018

Suplemen Yang Dapat Membantu Masalah Gastrik

Dahulu saya memang selalu standby ubat gastrik di rumah dan di dalam beg untuk dibawa kemana sahaja. Sebagai penghidap gastrik sejak dari zaman sekolah, saya merasakan ianya suatu keajaiban apabila gastrik saya semakin jarang menyerang. Saya menjaga waktu makan dan tidak membiarkan perut kosong untuk masa yang lama.

Selain itu, saya perasan yang gastrik saya semakin jarang menyerang sejak saya mengamalkan suplemen. Pada permulaannya saya cuma mengambil suplemen untuk penyusuan, yang mana ia juga lebih kurang sama dengan suplemen untuk gastrik.

Dalam entry ini, saya akan berkongsi tentang suplemen yang saya ambil dan membantu mengatasi dan mencegah masalah gastrik terutamanya semasa berpuasa.

7 Suplemen Yang Membantu Masalah Gastrik




1. Vivix
Kandungan utama Vivix adalah Resveraterol dan poliphenol yang bertindak terus kepada sel badan kita. Bertindak dengan 4 mekanisma utama penuaan selular. Membantu membina sel-sel di dalam badan dan organ supaya kesihatan menjadi optimum.

Pengambilan Vivix boleh membantu menstabilkan semula penghasilan asid hidroklorik dan mukosa di dalam perut.

2. ESP
Perut orang yang gastrik adalah disebabkan oleh asid hidroklorik yang menghakis dinding-dinding perut, selalu juga ia memeritkan perut. Kandungan protein yang tinggi didalam ESP sangat-sangat membantu dalam membaiki sel-sel yang telah rosak pada dinding-dinding perut . Tiada lagi hakisan berlaku lantas ia akan memberi keselesaan pada perut anda.

Penghidap gastrik tidak digalakkan meminum susu terutamanya apabila gastrik terjadi. Walaubagaimanapun, kita memerlukan sumber makanan tambahan yang mudah hadam dan mengenyangkan serta dalam masa yang sama memberikan tenaga untuk berpuasa. ESP yang mempunyai Indeks Glisemik yang rendah membantu kita untuk kenyang lebih lama.

3. Ostematrix
Kandungan kalsium , magnesium dan vitamin D mampu meneutralkan asid yang terkandung didalam perut. Apabila perut sudah di neutralkan maka rasa pedih hulu hati akan hilang dan memberi keselesaan pada perut.

4. Peppermint-Ginger Plus
Membuang angin yang berada didalam badan secara berkesan disebabkan dengan kehadiran halia yang terkandung didalam peppermint complex shaklee ini. Ia akan memberi kelegaan pada badan. (Sekiranya anda mempunyai ulser di perut , boleh gantikan dengan Garlix Complex)

5. Bcomplex
Selalunya sel saraf pada perut akan alami ketegangan. Maka dengan pengambilan Bcomplex ia akan mengurangkan ketegangan saraf tersebut.

6. Omega Guard
Membantu mengelakkan saluran perut & usus daripada terkena ulser atau keradangan

7. Alfalfa complex
Mengurangkan kadar keasidan & inflamasi bagi mengelakkan rasa pedih perut.

Pasti anda tertanya-tanya, adakah kita wajib mengambil kesemua suplemen di atas?

Ianya bergantung kepada tahap keseriusan masalah gastrik yang dialami . Untuk permulaan, ia akan membantu meredakan gastrik, dan jika diambil untuk masa panjang, ia dapat membantu kita bebas dari masalah gastrik yang membelenggu.

Suatu hari nanti, kita takkan sedar bila kali terakhir kita terkena gastrik.







Sebab itu, saya amat menyarankan pengambilan suplemen yang telah membantu saya mengatasi masalah gastrik. Saya mula mengamalkan suplemen ini sejak 2012 dan masih terus mengamalkannya kerana ia juga mempunyai pelbagai manfaat lain.

Untuk lebih info, boleh hubungi saya pada bila-bila masa.

Jangan lupa share entry ini kepada  rakan-rakan jika anda merasakan ianya bermanfaat. 

Terima kasih kerana sudi membaca.

Sebarang persoalan boleh whatsapp saya di link berikut.
http://Fadhyunus.wasap.my/

Fadh Yunus ( SID: 889805)
Call / Whatsapp : 0195537657 
FB : Nur Fadhilah
IG: by_fadhilah 
FB Page : Vitamagic Shoppe

About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment