Sabun Pencuci Pinggan Yang Lembut Pada Tangan Sensitif Dan Menjimatkan

Leave a Comment
 Pernah tak dengar, orang tua-tua selalu cakap.. kalau anak dara tu tangan lembut je, mesti tak buat kerja rumah! hahaha. Memang iya, tangan akan jadi kasar bukan sebab buat kerja rumah, namun bahan kimia dari pencuci tu menyerap masuk ke dalam kulit. Itu yang kulit tangan jadi kasar dan kering.

 Saya sebenarnya dahulu pengguna tegar Sunl*ght. Namun sejak tiba-tiba tangan terasa kering dan mengelupas setiap kali membasuh pinggan, saya mula mencari-cari sabun basuh pinggan dari sumber semulajadi yang kebiasaanya lembut pada tangan yang sensitif.

Lalu saya terjumpa pencuci pinggan seperti yang diceritakan Puan Salwa. Sekali guna, terus suka sangatttt.. sebab apa??? Cuba tanya Puan Salwa 




Usah risau ya, sekarang ni anak dara dan surirumah yang 24 jam cuci dapur, cuci rumah, cuci segala macam benda sekalipun kulit boleh lembut dan mulus. Yang penting kita kena pilih bahan pencuci yang lembut pada tangan tetapi handal menanggalkan kotoran.

Bukan setakat untuk cuci pinggan mangkuk dan periuk belanga. Malah sangat sesuai untuk mencuci botol susu anak. Tuang setitik je dalam botol, bubuh air sedikit dan berus. Senang je segala kerak-kerak susu tu hilang. Bersih dan tiada bau sabun melekat pada botol tu.

Bagi anda yang mempunyai kulit sensitif , tentu sahaja tidak tahan menggunakan pencuci pinggan yang mempunyai bahan kimia.  Cepat je kulit takkan rasa pedih dan mengelupas. Lebih merisaukan, bahan tersebut meresap masuk kedalam kulit dan terus ke organ melalui salur darah.

Sekiranya rumah anda ada anak-anak kecil, pastinya mempunyai pinggan mangkuk plastik kan? Pernah tak anda terbau sabun ketika menggunakan cawan plastik yang baru dibasuh. Sejujurnya saya tak sanggup nak guna cawan tersebut jika berbau sabun. Tentu sekali bahan kimia sabun tersebut masih melekat pada cawan tersebut kan? Bayangkan berapa banyak bahan kimia yang masuk ke dalam perut anak-anak kita jika kita berbuat demikian. Scary kan?

Yang paling penting, harganya sangatlah berbaloi. Jimat sangat jika dibandingkan masa guna Sunl*ght sebelum ni. Harga jimat, kulit lembut, powerful namun mesra alam. Tuang kat pokok bunga pun tak mati tau.

Oprah juga memilih untuk Go Green


Kebanyakan sabun pencuci memang handal meninggalkan kotoran namun kandungan toksidnya amatlah tinggi. Lebih merisaukan kerana ia boleh mengganggu hormon.

Kelebihan Hand Dish Wash Shaklee


Jom! buat pilihan bijak. Dapatkan pencuci pinggan yang powerful namun tiada kandungan toksid hari ini ya. Hubungi 0195537657 untuk pengeposan segera.

Ingat semulajadi, Ingat Shaklee~

Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe



Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment