Friday, January 17, 2014

Cerita Ibu Berpantang & Sihat Dengan Cepat Tanpa Trauma


Cerita ni adalah berdasarkan pengalaman saya sendiri berpantang selepas melahirkan anak kedua.
Saya melahirkan anak kedua secara normal di hospital. Alhamdulillah dengan sedikit ilmu yang sempat dipelajari sepanjang tempoh mengandung, sy bersalin tanpa mengambil epidural dan gas. Namun terpaksa mengambil IV drip pitocin disebabkan contraction yang tiba -tiba hilang setelah bukaan 10cm. Allah Maha Kaya dan Mengetahui.

Mengenangkan pengalaman berpantang anak pertama yang amat menyeksakan, saya tekad untuk membuat perubahan. Tak sanggup dah dengan sembelitnya, badan rasa lemah pastu dah habis cuti bersalin pun perut buncit jugak lagi.

Sejam selepas melahirkan, saya tidur bagi menghilangkan penat selama lebih kurang 2jam. Alhamdulillah badan terasa segar dan sihat setelah bangun dari tidur. Siap saya request untuk pulang ke rumah pada hari yg sama lagi! tapi doc tak benarkan atas sebab nak observe selama 24jam.

Pulang ke rumah, sy terus mengambil semula supplemen yg sy makan ketika mengandung iaitu Vita Lea, Vita C, B- Complex, Omegaguard, ESP dan Ostematrix . Ditambah lg dgn Alfalfa & Zinc. Banyaknye?! hihi. Jom baca apa hasilnya saya ambil semua tu...

suasana tenang membantu proses pemulihan

APA HASILNYA? 

1- Badan rasa sihat, segar & cergas! Sy bersalin 10 hari sebelum Hari Raya, jadinya takkan tak raya kan? Mesti nak balik kg... Makcik tukang urut pun nak beraya. Adik plak buat majlis kahwin seminggu lps raya.. oh lagi la sy perlu sihat dgn cepat. So sy mendisiplin diri mengambil Vita Lea  yg membekalkan vitamin dan mineral yang badan saya perlukan untuk pulih dengan cepat.   
2- Luka cepat sembuh. Saya mempunyai luka koyak darjah kedua. Dan secara jujurnya saya seram nak tengok, sebab anak yg sulung dilahirkan secara czer. Dan yg kali ini, dengan khasiat Vita-C dan Zinc , dalam 2 mgu luka dah baik sepenuhnya. Alhamdulillah.
3- Susu badan banyak. Dengan izin Allah, sy berazam mahu menyusukan anak sy dgn susu badan sehingga 2 tahun. Bila badan sihat dan cergas, barulah susu dapat dihasilkan. Susu pon lebih pekat bila minum ESP yg lazat.
4 - Kurus dengan cepat! sungguh tak percaya, tp memang benar..by the time cuti 3 bulan habis, berat sy kurang dr sblm mengandung. Omegaguard & Alfalfa adalah hero saya!
5 - Stress FREE. Masa dalam pantang, hormon kita sgt tidak stabil. Emosi mudah terganggu, Tak lupa berjaga malam menyusukan dan menukar lampin baby kan. Inilah fungsi B-Complex yg membantu utk distress. 
6 - Tiada Sembelit. Masalah sembelit agak sinonim bagi ibu yang baru melahirkan.. saya pun tak terlepas.. hihi. Pada mulanya sy cuba ubat yg dibekalkan hospital, namun ianya hanya membantu utk sehari dan badan sy seolah2 imun terus dgnnya. Mujur ada yg memberitahu utk mengambil Ostematrix bagi membantu melembutkan najis. Oh lega!  

Terima Kasih kepada Puan Khadeejah yang berkongsi cerita, sama dengan apa yang saya rasa masa berpantang anak pertama dulu..



Perlu ke ambil semua???

Terpulang kepada individu. Sangat digalakkan jika mahu berpantang dgn sihat, susu banyak dan kurus dgn cepat. Tetapi boleh juga berdasarkan keperluan masing2.


Bagaimana nak dapatkan???

1 cara mudah.... 

SMS/Whatapps "Set Pantang" ke 0195537657

Konsultasi percuma.. saya akan cuba sesuaikan mengikut bajet anda.


About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment