Sunday, February 19, 2017

Betul ke kita perlu makan 50 biji oren setiap hari ?


Dulu kata makan 7 biji Oren bersamaan dengan 500mg Vitamin C. Kenapa hari ni kata kena makan 50 biji oren baru dapat 500mg Vitamin C?

Sob sob 😢

Itu DULU. Ye.. Itu DULU

Kualiti makanan yang makin menurun


Masa dulu, penggunaan herbicide, pesticide dan baja kimia keatas tumbuh-tumbuhan masih kurang. Sekarang ni agak sukar nak cari buah-buahan yang organik bebas segala jenis pencemaran

Dengan kualiti yang makin menurun, sebiji Oren yang sampai ke tangan kita cuma mengandungi 10mg Vitamin C. Oleh itu, untuk mendapatkan 500mg Vitamin C, kena makan 50 biji Oren 😱😱😱

Sumber : Dr Rajbans Singh

Hmm..

patut la sampai kembung perut pun kesannya tak sama macam mak2 kita dapat dulu.

Imagine kalau makan sebiji sehari, pastu lunch td dok sebelah meja dengan orang merokok.. abes dah semua vitamin c terhapus tau!

Apa yang tinggal? Nan hado ❌

No wonder lah kulit makin hari makin kusam..luka pun lambat sembuh..

Dah tu macam mana ?

Nak tak nak , kena topup dengan suplemen. Pastikan pilih vitamin C dari sumber semulajadi dan lagi baik yang jenis sustained release. Sustained release bermaksud ia melepaskan 100mg Vitamin C setiap jam selama 5 jam. Jadinya selepas 5 jam kita makan vitamin C tu pun badan kita still mempunyai bekalan.



Sebiji sustained release Vita C Plus mengandungi 500mg Vitamin C. Dan harganya tak sampai 60sen pun sebiji. Jauh lebih murah dari 50 biji oren.

Vitamin C yang lengkap dengan Bioflavonoids


Vitamin c yang dilengkapi dengan bioflavonoids terbukti mempunyai kadar penyerapan yang lebih baik berbanding hanya vitamin c. Dan ia juga bertindak sebagai antioksidan yang lebih baik menentang radikal bebas dan bahan pencemaran seperti asap rokok yang kita tersedut.

Vitamin C  dengan Bioflavonoids 


Lagi untung rasanya beli sebotol Vita C Plus ni untuk bekalan Vitamin C harian kita kan?


Jika oren yang berkualiti tinggi, dapatlah bekalkan lebih banyak vitamin c

Buah oren tetap elok untuk dimakan, namun untuk pastikan kita dapat bekalan vitamin c yang mencukupi telan je Vita C Plus ni sebagai tambahan.

Kalau belum ada VITA-C Plus ni, boleh la hubungi saya di 0195537657 untuk mendapatkannya segera ye..

Usah berlengah lagi..

Anda tak perlu telan 50 biji buah oren setiap hari.


Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
Read More

Sunday, December 4, 2016

Vitamin ini membuatkan wanita rasa dan jadi bahagia

Attention mommies! 👩🏻👩🏻👩🏻

Si hijau yang membuatkan wanita bahagia 😍



Lepas bersalin, banyak urat kembang..

.
tak lupa juga bahagian2 tetiba jadi longgar kann. Badan pun makin tak fit macam sebelum kahwin.
.

Sebab tu orang2 tua dok bising suruh minum jamu itu ini . Dan kalau tengok , diorang sampai ke tua pun maintain sihat, badan fit, muka berseri kalah orang muda. 👱🏻♀️
.

Saya percaya, dalam 20 orang yang baca post ni.. sorang je kot yang amalkan jamu.
.
Yang lain tak mampu atau tak sanggup pun nak telan kan?

Saya sendiri mengaku saya tak pernah ambil satu jenis pun jamu sebab tak tahan dengan baunya. Tambahan pulak bila menyusu badan, lagi la nak kena fikir 10X sebelum consume apa-apa kan.
.
Risau tau , bila dok fikir.. huuu

Mujur lah jumpa pengganti kacip fatimah ni. Lagi powerful sebenarnya. Even sangat bagus untuk ibu menyusu. Bukan setakat bagi ketat yang dah longgar, malah banyak manfaat bagi kesihatan wanita especially yang dah berkahwin macam iols ni 💁🏻

Apa dia pengganti yang best tu? Ni la tablet hijau yang pokoknya mempunyai akar yang sangat panjang bagi menyerap pelbagai nutrien di dalam bumi.

Mommies yang belum pernah cuba, kena try cepat2 ye.. me and my friends yang dah cuba ni memang suka sangat sampai taknak miss .. hehe 😂

Cubalah vitamin ni kalau mommies sekalian mahu rasa bahagia 😍
Cuma RM53.75  je sebulan. Lagi murah dari pampers anak kan..


Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
Read More

Friday, December 2, 2016

Kerja Part Time : 3 Sebab Pilih Shaklee Berbanding Uber

Government dah cadangkan orang ramai buat part time tapi tak tau nak buat yang mana. Ye la, kalau boleh nak part time yang mudah, bisnes modal kecil dan semestinya tak ganggu masa kerja.


Banyak bisnes macam- macam boleh buat.  Nak MLM, franchise, dropship atau sendirian berhad pun hado.. tapi kenapa shaklee?


Saya share 3 sebab je cukup la eh.. hehe


1. Saya dah rasa sendiri vitamin yang berkesan . Dan bila dikaji, cukup perfect menepati piawaian.. 

Disahkan halal, dibuat dari sumber semulajadi pastu KKM pun approved . Dan sepanjang shaklee ni ada kat Malaysia takde pernah lagi la mana2 produk dia kena blacklist sebab ada bahan merbahaya.  Jadinya bila sendiri dah rasa, maka terasa bertanggungjawab untuk sebarkan kebaikannya.


2. Sistem yang telus 

Seriously dia takde nak aniaya orang. Takde mengkayakan orang atas yang goyang kaki. Bonus bayar on time. Bonus dia infinity ! Kalau kita kerja, ada ceiling untuk gaji kan? Ni takde okeh! 


Dan dia ada peluang yang sama rata untuk semua orang. Sejujurnya, agak sukar saya nak cari ruang mana yang boleh orang ambil kesempatan secara tidak jujur. Bagi orang darah A macam I ni memang suka la bab2 ni. Sebab I cukup tak berkenan kalau bisnes yang guna nama MLM pastu banyak mengarut.


Modal pun RM69 je, sendiri boleh pilih nak jadi ahli untuk nak jimatkan poket sendiri atau nak berbisnes. Dan dengan RM69 tu dia bagi membership kit yang padat dengan info. Bukan vitamin sebotol kita tak boleh pilih nak apa.


 


3. Creating healthier life.

Makin lama saya bersama dengan shaklee ni, ia merubah diri saya . Dari yang kisah dan tak ambil tahu pun pasal makanan yang baik dengan yang kurang baik diamalkan, dari yang cepat melatah dan bersangka buruk pada orang, dari yang selesa berada di comfort zone.. 


Kini saya lebih cakna! Ewahhh ~ 😆


Blom perfect lagi la, tapi rasa beruntung kenal shaklee ni. Haa gitu!


Healthier life tu secara keseluruhan. Lebih positif, tak mudah putus asa. Kalau tak rasanya, dengan anak 3 yang dijaga sendiri ni I dok rumah tak pergi mana-mana kot 😂


Satu benda yang saya nak sangat dengan Shaklee ni? Saya nak dia bayar duit kereta comelku nanti dan bawaku travel ke serata dunia . Weeee~


Jom!


Jadinya, bagi anda2 yang masih terfikir-fikir apa nak buat bagi mengikuti saranan kerajaan supaya ada kerja sampingan, boleh pilih shaklee. Nak buat uber pun boleh tapi takleh dok Umah la 😉


So, cepat hubungi saya untuk start bisnes anda sekarang! 



Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe

Read More

Sunday, November 27, 2016

Kenapa penting sangat Landmark Study Shaklee ?

Pernah terfikir kenapa Shaklee bersungguh nak buat Landmark Study? Apa yang cuba dibuktikan sebenarnya?

Kebanyakan research atau kajian yang dijalankan hanyalah berdasarkan kepada kesan pengambilan satu jenis vitamin dan dalam tempoh yang pendek. 



Biasanya orang yang makan vitamin, tak makan satu je kan?  Bila dah makan multivitamin nak antioksidan pulak. Gitu la.. tambahan pulak sekarang ni segala macam suplemen ada di pasaran.

Namun begitu,harus diingat yang kebanyakan penyakit seperti kanser  mengambil masa yang lama untuk terjadi. Bukan sebab hari ni makan satu jenis vitamin tu, esok doktor kata kena kanser sebab makan vitamin tu.

Begitu juga dengan penyakit seperti diabetes, darah tinggi, kolesterol tinggi . Kalau setiap hari makan nasi dengan lauk tak ambil sayur, tak balance jugak diet seseorang. Atau jenis yang kerja terlalu sibuk, bila sempat baru makan  tu pun bukan lah suatu amalan yang boleh kita biarkan berterusan untuk jangka masa lama. Kita takkan kena penyakit darah tinggi hanya disebabkan siang tadi makan banyak kambing.

Tabiat pemakanan berpuluh tahun , lifestyle seseorang banyak mempengaruhi dan menyumbang kepada kehadiran penyakit2 kritikal yang kini sering kita dengar . Sampai rasa macam dah jadi cerita biasa pulak.

Atas sebab itu Landmark study yang shaklee jalan kan adalah kepada pengguna vitamin lebih dari 20 tahun. Untuk membuktikan ianya betul2 bagus dan berkesan tanpa kesan yang memudaratkan walaupun diamalkan berpuluh-puluh tahun lamanya.

Oleh itu, tak perlu risau  untuk mengamalkan produk shaklee untuk jangka masa lama.

Kalau anda tak tahu apa yang sesuai, whatsapp saya di 0195537657 untuk konsultasi percuma.

Saya dah amalkan shaklee hampir 5 tahun, alhamdulillah sihat walafiat.

Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe
Read More

Friday, October 28, 2016

Kenapa Ibu Yang Bekerja Dari Rumah Perlukan Omegaguard?

Sebenarnya bukan ibu yang bekerja di rumah je, semua ibu malah semua orang lelaki dan perempuan perlukan Omegaguard. Eh, kenapa ye? Bukannya nak kena belajar masuk kelas untuk dapat ijazah lagi dah.. haaa.. jom cekidout!

Ibu happy, semua happy..


Biasanya orang kaitkan Omega-3 (komponen asid lemak omega dlm Omega Guard) dgn perkembangan minda kanak2. Kan... Sebenarnya Omega Guard ni sgt banyak fungsi dia especially utk mak2 yg superbizi nih.

1. Meningkatkan fungsi GREY MATTER. Grey matter adalah komponen otak yg utama, yg berfungsi menghantar signal kepada saraf2 yg lain. Ia memainkan peranan dalam peningkatan tisu otak di bahagian KEGEMBIRAAN. 

Jadi kalau asyik sedih2, amalkan Omega Guard ye!

2. Dalam satu kajian yg diterbitkan oleh Neuroendocrinol Letter membuktikan bahawa masalah disipline, ketidakjujuran, malah kecenderungan nak buat benda elok berkaitan dgn kekurangan serum Omega-3 dalam otak.

Haaaa, kalau SUKAR NAK MENDISIPLINKAN DIRI, amalkanlah Omega Guard ye.

3. Jurnal Biology Pshyciatry menerbitkan satu kajian bahawa orang yg mengalami tekanan perasaan mengalami kekurangan omega 3 dalam otak.

Jadi kalau asyik STRESS sila amal Omega Guard bersama B Complex.
Teman baik ibu-ibu yang sering sibuk menguruskan segala urusan rumah


4. Terdapat banyak kajian yg membuktikan kekurangan Omega 3 berkaitan dgn masalah susah nak ingat terutama benda2 yg dipelajari.

Jadi kalau nak cepat tangkap & cepat ingat, amalkan Omega Guard ye.

Amalkan Omega Guard supaya jimat masa nak belajar benda baru....sekali baca/dengar terus faham. Maklumlah mak2 ni bukan ada masa sgt nak ulangkaji banyak2 kali. Jadi amalkan Omega Guard bersama doa dimudahkan kefahaman.... Supaya kita cepat dan mudah tangkap. Takdela berbulan2 sangkut kat bab sama sbb tak faham2 😅

Dan agar happy selalu, Omega Guard mesti ambil setiap hari!

Bulan ni kan promo Omega... Pastikan korang borong utk diri sendiri. Sebotol tu guna sebulan je tau kalo amik ikut dos. Tu baru kita sorang. Belum lg husben (biorla dia pun asyik2 happy jugak kan) dan anak2. Utk mak ayah jgn lupa... Penyakit nyanyuk pun dikaitkan dgn kekurangan Omega-3 tau. Sama2 kita jaga ahli keluarga kita.

& kalo nak tau, masalah2 mental mcm perasaan agresif, suka buat jenayah, fidofilia semua tu ada kaitan dgn kekurangan Omega-3. Dlm Quran pun ada sebut ttg makan ikan kan...

Banyakkan sharing ttg Omega Guard agar semorang amik.. Bkn ibu mengandung, kanak2, org ada masalah kesihatan je tau... Semorang kena amik. Bila semorang happy barulah masyaakat jd harmoni kan 😊

**kesemua fakta di atas back up by studies, bukan cakap2 kosong atau assumption je.

Kredit: Master Lyna Noh

 So mana nak dapatkan Omegaguard yang diperkatakan ni?

Whatsapp je ke 0195537657 hari ini ye.. Bayar hari ni, esok pos! haa gitu pantasnya :)

Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe

Read More

Cara paling mudah surirumah menjimatkan duit suami supaya tak dikata menghabiskan duit je

Kalau dah namanya perempuan, memang perempuan la kan!

Punyai banyak kehendak dan keperluan..

Eh, betul.. keperluan pun banyak. Dari hujung rambut sampai la ke hujung kaki. Orang laki paling basic kena pakai seluar, seluar kecik , baju & selipar. Orang perempuan ade lebih lagi dari tu... ada baju kecik, tudung, anak tudung & stokin.

Bila jadi surirumah, memang ada la bunyi-bunyi burung yang berkata ko ni perabih duit laki je kan!

Biasa dengar ? 

Haaaa! Demi mengelakkan orang berkata gitu, meh I share 3 tips best ni!

1- belajar cara kelahiran alami. 

Kalau ada bajet , pergi la kelas, kalau tak berapa ada bajet.. spend masa tanya Encik gugel. Beli buku , baca & amalkan. Jaga makan, rajin buat stretching, stay active, rajin baca quran. Insyaallah mudah nak bersalin. Kelahiran natural tanpa pain killer atau induce atau apa-apa ubat yang mempercepatkan proses kelahiran mempunyai banyak manfaat kepada ibu dan bayi. Bayi lebih tenang, dan kurang risiko mendapat pelbagai penyakit sepanjang dia membesar.

2- breastfeed your baby.

Yes! It's cheap to BF your little one. Kalau susu tak cukup meriah sbb badan ibu selalu penat, get some suplemen. Tak mahal pun, sebab bila badan sihat suami pun makin sayang. Tak tau nak suplemen ape, try breastfeeding set shaklee. 

Allah jadikan susu ibu itu makanan terbaik buat bayi. jomlah kita sama-sama berusaha untuk melengkapkan penyusuan ibu selama 2 tahun. Imagine kalau beli susu anak sebulan RM100-200, darab dengan 24 bulan? paling kurang RM2400 dah tu haa boleh jimat.

3- sediakan makanan homemade bayi

Sekotak cereal kecil harganya RM 5-7 kan? Seminggu abes dah kalau baby kuat makan.

Cuba kalau beli beras perang sekilo yang paling mahal RM9 harga sepaket. Basuh, keringkan, blend jadi serbuk untuk memudahkan penyediaan setiap hari. Sebulan pun belum tentu habis sekilo tu tau!
Kalau nak jimat lagi, guna je beras yang sama yang korang makan. 

Haa! Bila dah buat sendiri, suka hati la nak campur dengan serbuk ikan bilis ke, bayam ke, carrot ke, brokoli ke, salmon ke.. bukan main banyak pilihan tu haaa. Confirm lagi sihat anak tu kan. 

Oklah! 
Cukup la 3 tips je okeh!

Bila kita jimat kan duit Encik suami dalam hal2 ni, dapat la Kita beli tudung yang diidam-idamkan~ 😍

Kalau tak berapa nak cukup jugak jom join I buat bisnes shaklee dari rumah. Modal baru RM69 je. 
Dan of course kena ada kerajinan untuk korek ilmu & share dengan orang lain. 

Selamat mencuba!~


Nur Fadhilah Yunus ( ID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
FB Page : Vitamagic Shoppe

Read More