Tuesday, July 28, 2015

Apps wajib untuk kaki shopping online supaya tak kantoi dengan suami

Dalam newsfeed di FB dan Insta siapa yang tiada iklan? Bila dah hari-hari tengok mesti akan terjebak jugak untuk kita beli kan? Daripada shawl yang cantik-cantik untuk diri sendiri, sampai la baju anak. Kalau tiap-tiap minggu encik poslaju sampai tu suami yang menerimanya, tak ke haru? hahaha

Saya terjumpa penyelesaian masalah kantoi dengan suami sebab rajin shopping online bila jalan-jalan kat blog barelysupermommy. Mengikut review Dr Halina, AfterShip ni boleh track parcel kita dari almost semua courier services company.  Bila terbaca entry dia ni, terus je saya install untuk test. 
parcel tracker yang sangat membantu kaki shopping
 
Masa mula- mula cuba untuk track parcel, update agak lambat. Namun selepas tu memang laju je update.  Apa yang menariknya, kita boleh mengagak bila parcel akan sampai ke pintu rumah. So bila dah tau tu boleh la standby je tunggu kan? Kalau kita beli hadiah nak buat surprise pada suami pun senang. Takle kantoi suami yang bukak pintu terima parcel bila encik poslaju @ penghantar kurier  sampai kan? 

Dan rasanya bila gunakan apps ni, kes-kes online seller nak tipu kata barang dah pos pun kita bole elakkan.  Bila seller bagi no tracking, kita masukkan je terus nombor tu dan terus boleh dapat update. 

detail update  tentang status terkini

Setakat ni saya dah test guna dengan GDEX dan Poslaju. So far so good. Saya track parcel customer saya, dan lagi best.. saya dapat notification bila parcel dah sampai. Dan terus saya tanya customer betul ke parcel dah sampai, haa..terkejut la dia macam mana saya tahu.. kan best camtu.

Sangat mudah, sebab saya tak perlu simpan no tracking tu di tempat lain. Cuma masukkan sekali je, dah boleh dapat info sampai la parcel tu sampai kepada customer. Tak payah nak copy paste banyak kali kat website. 


Haaa! Apa lagi? 

Install la sekarang. Aftership Package Tracker tersedia bagi semua pengguna smartphone, iOS dan juga Android.


Selamat bershopping!

eh.

Selamat tracking!
hehe~

p.s.: saya tiada kaitan dengan pembuat apps ni ye, saja nak share sebab best.

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Love,
Mamamyras.



About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment