Wednesday, June 4, 2014

Kawal Kolestrol Secara Semulajadi Dengan Phytocol-ST


APAKAH ITU KOLESTROL?

Terdapat 2 jenis kolesterol di dalam tubuh manusia iaitu Kolesterol baik (HDL)dan Kolesterol jahat (LDL).Kadar Kolesterol  LDL yang tinggi boleh menyebabkan saluran darah tersumbat. Keadaan ini boleh mengakibatkan serangan penyakit jantung, strok, tekanan darah tinggi, penyakit hati dan ketidaksuburan. Sehingga ke saat ini, serangan penyakit jantung dan strok masih menjadi pembunuh utama di negara maju dan membangun.
Kadar kolesterol dalam tubuh dapat dipengaruhi oleh penyerapan kolesterol dari makanan sebanyak 15 % dan pembentukan kolesterol dari dalam tubuh sebanyak 85%. Kolesterol jahat memiliki kadar lipoprotein yang rendah (LDL). Dan apabila kadar kolesterol baik (HDL) tinggi dalam darah, ia dapat mengurangkan terjadinya aterosklerosis (penyempitan saluran darah).

MENGENALI FITOSTEROL

 Fitosterol merupakan jenis lemak yang berasal dari sumber tumbuhan yang mempunyai struktur dan fungsi yang mirip kolesterol dalam tubuh manusia. Fitosterol juga dikenal sebagai sterol tumbuhan iaitu kelompok steroid alkohol, fitokimia yang ada secara semulajadi di dalam tumbuhan dan tidak terdapat pada mamalia.

Walaupun sama-sama dari golongan lemak, fitosterol memiliki fungsi yang berbeza dengan kolesterol. Kolesterol merupakan jenis sterol yang berasal dari haiwan yang dapat meningkatkan kadar kolesterol plasma darah, khususnya bagi penghidap hiperkolesterolemia. Sedangkan fitosterol adalah sebaliknya kerana dapat menurunkan kadar kolesterol darah.

FITOSTREROL MENURUNKAN KOLESTEROL

Fitosterol memiliki kemampuan untuk bersaing dengan kolesterol dalam penyerapannya di dalam usus. Kadar fitosterol yang tinggi dalam usus kecil, terbukti menghalang penyerapan 
 Fitosterol dapat mengurangkan kadar kolesterol pada manusia hingga 50 %. Kajian mengenai kesan fitosterol pada haiwan dan manusia menunjukkan bahawa  fitosterol dapat menurunkan kadar kolesterol dan LDL. Pengambilan 2000mg fitosterol setiap hari dapat menurunkan kadar LDL kolesterol dan sekaligus mengurangkan  risiko penyakit jantung.


 Phytocol-ST merupakan produk baru Shaklee yang akan dilancarkan semasa National Conference yang akan berlangsung pada minggu ini. Phytocol-ST mengandungi 2000mg FITOSTEROL, kadar yang mencukupi seperti yang disarankan oleh pakar.
Anda juga boleh mencuba untuk mendapatkan jumlah 2000mg Fitosterol dengan mengambil 200 batang lobak merah, 70 keping roti gandum dan 425 biji tomato setiap hari. Kerja gila kan? Berapa pula kosnya? hihi..

 

Dan diatas sebab itu, Shaklee melancarkan produk hebat ini! Phytocol ST tidak mengandungi bahan perisa, pewarna, pemanis atau pengawet tambahan. Sudah pastinya ianya HALAL.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Phytocol-ST ini, hubungi saya segera. Anda boleh menjadi yang antara yang terawal mendapatkan produk hebat ini.
 
 
~Ilah~
Shaklee Independent Distributor (SID: 889805)
SMS/WA : 0195537657
FB Page : Vitamagic Shoppe
About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment